شهرکرد- ایرنا -مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس سابق دپارتمان داوری فدارسیون ایران گفت : چهارمحال و بختیاری قطب اصلی پایگاه داوری فوتبال ایران است.

حسین عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حضور داوران جوان این استان در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران و لیگ های دیگر نشان می دهد این استان پتانسیل بالایی در بخش داوری دارد.

به گفته وی، اکنون موعود بنیادی فر یکی از داوران برگزیده آسیا و ایران است و این استان می تواند داوران بیشتری در فوتبال ایران در آینده داشته باشد.

عسگری یادآور شد: با توجه به جوانگرایی هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در بخش داوری امید است این استان در زمینه داوری فوتبال در آینده نیز مانند زمان حال داورانی را به ورزش کشور معرفی کند. 

وی توضیح داد :این استان در چهار دهه اخیر در سطح لیگ های مختلف فوتبال ایران داوران توانمندی را به ورزش کشور معرفی کرده است. 

به گزارش ایرنا،  در گذشته داورانی مانند حسین حیدریان، یدالله جهانبازی، باغبان، شمس، سعید زارع و در زمان کنونی داورانی و کمک داورانی مانند موعود بنیادی فرد، قهرمان نجفی و براتعلی مولوی و داوران دیگر، در لیگ های مختلف فوتبال ایران قضاوت کرده اند. 

امسال 6 داور از این استان در آموزش و کلاس توجیهی پیش از آغاز فصل لیگ برتر حضور داشتند.

2097