علیرضا کمرئی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه کشور که در ارومیه در حال برگزاری است، با تعریفی از مفهوم توسعه مدیریت به تشریح ابعاد آن پرداخت و افزود: مجموعه اقدامات پراکنده در نظام آموزشی باید حول دو محور کلیدی دانشآموزان و معلمان سازمان یابد و در نهایت الگویی برای بهبود ایجاد کند.
وی گفت: همه روشهای توسعه حرفهای معلمان و مدیران نظیر تبادل تجربهها، برگزاری کارگاههای آموزشی و سمینارهای آموزشی بازدید از مدارس و نظارت همتا، پژوهش در عمل، درس پژوهی، آموزشهای تیمی و انجمنهای حرفهای و جشنوارههای متعدد بستر مناسب برای توسعه است و باید با محوریت یک حوزه حرفهای و تخصصی در حوزههای مختلف تربیت و یادگیری به توسعه شایستگیهای حرفهای مدیران و معلمان بپردازد.
«کمرئی» درباره برنامه نظارتی پروژه مهر نیز اظهار داشت: دستورالعمل نظارتی پروژه مهر به نظارت بر شاخصها و مقولاتی میپردازد که پیشتر در تجارب استانها، مناطق و مدارس وجود داشت بدون آنکه قصد داشته باشیم اختیارات واگذار شده به استانها را نادیده بگیریم.
وی گفت: نظام اجرایی پروژه مهر به استانها واگذار شده است و امسال بر کیفیت اجرای برنامههای پروژه مهر استانها و مناطق نظارت میشود.
این همایش به مدت ۲ روز و با حضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، بیش از ۴۰ نفر از معاونان آموزش متوسطه کشور و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش در ارومیه در حال برگزاری است.
نقاط قوت برنامه تعالی، مدرسه محوری، نیروی انسانی، هدایت تحصیلی، توسعه متوازن، ساماندهی شاخهای و توسعه مشارکت و تفاهمنامههای بین دستگاهی و توضیح نحوه اجرای دستورالعمل پروژه مهر در سال تحصیلی آینده و دیدگاههای استانها در این همایش بررسی میشود.
بازدید از دریاچه ارومیه و باغهای این شهرستان در برنامه سفر این سفیران آموزشی قرار دارد.
۷۱۲۵/۳۰۷۲