ارومیه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی فرصتی است تا مدیران مدارس با مکانیزم درگیر شدن با موضوعات حرفه‌ای آشنا شوند و تجربه و اطلاعات آنان افزایش یابد.

 علیرضا کمرئی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه کشور که در ارومیه در حال برگزاری است، با تعریفی از مفهوم توسعه مدیریت به تشریح ابعاد آن پرداخت و افزود: مجموعه اقدامات پراکنده در نظام آموزشی باید حول دو محور کلیدی دانش‌آموزان و معلمان سازمان یابد و در نهایت الگویی برای بهبود ایجاد کند.

وی گفت: همه روش‌های توسعه حرفه‌ای معلمان و مدیران نظیر تبادل تجربه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای آموزشی بازدید از مدارس و نظارت همتا، پژوهش در عمل، درس پژوهی، آموزش‌های تیمی و انجمن‌های حرفه‌ای و جشنواره‌های متعدد بستر مناسب برای توسعه است و باید با محوریت یک حوزه حرفه‌ای و تخصصی در حوزه‌های مختلف تربیت و یادگیری به توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران و معلمان بپردازد.

«کمرئی» درباره برنامه نظارتی پروژه مهر نیز اظهار داشت: دستورالعمل نظارتی پروژه مهر به نظارت بر شاخص‌ها و مقولاتی می‌پردازد که پیشتر در تجارب استان‌ها، مناطق و مدارس وجود داشت بدون آنکه قصد داشته باشیم اختیارات واگذار شده به استان‌ها را نادیده بگیریم.

وی گفت: نظام اجرایی پروژه مهر به استان‌ها واگذار شده است و امسال بر کیفیت اجرای برنامه‌های پروژه مهر استان‌ها و مناطق نظارت می‌شود.

این همایش به مدت ۲ روز و با حضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، بیش از ۴۰ نفر از معاونان آموزش متوسطه کشور و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش در ارومیه در حال برگزاری است.

نقاط قوت برنامه تعالی، مدرسه محوری، نیروی انسانی، هدایت تحصیلی، توسعه متوازن، ساماندهی شاخه‌ای و توسعه مشارکت و تفاهم‌نامه‌های بین دستگاهی و توضیح نحوه اجرای دستورالعمل پروژه مهر در سال تحصیلی آینده و دیدگاه‌های استان‌ها در این همایش بررسی می‌شود.

بازدید از دریاچه ارومیه و باغ‌های این شهرستان در برنامه سفر این سفیران آموزشی قرار دارد.

۷۱۲۵/۳۰۷۲