قزوین - ایرنا - ۲۵ خانه ورزش روستایی در قزوین با پیگیری هیات بازیهای بومی و محلی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تجهیز می شوند.

 رئیس هیات ورزش روستایی استان قزوین روز چهارشنبه در این خصوص گفت: این تجهیزات فردا با حضور محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان، استاندار قزوین و مسئولان استانی به روستاهای استان ارسال خواهند شد.
مجید ابوالحسنی هدف از تاسیس و تجهیز این اماکن را توسعه و تعمیم ورزش در روستاهای استان دانست و افزود: با استفاده از فضاهای بدون استفاده در روستاها می توانیم بهترین بهره برداری را از این فضاها داشته و با برگزاری کلاس های ورزشی در آنها نسبت به ایجاد تحرک و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی قدم برداریم.
ابوالحسنی افزود: سال گذشته بیش از ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در استان قزوین تاسیس شد که بیش از ۶ هزار متر به سرانه ورزشی در روستاهای استان افزودند.
رییس هیات ورزش روستایی استان قزوین همچنین از برگزاری المپیاد خانه های ورزش در استان قزوین در ماه های آینده خبر داد و گفت:این اقدامات که با همکاری دستگاه های مختلف از دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها صورت گرفته نویدبخش اثرات مثبتی در حوزه ورزش روستاها است.
 ۶۳۰ روستای استان قزوین دارای دهیاری هستند.
۶۱۰۱