همدان- ایرنا- یک فعال رسانه ای گفت: رسانه هایی که در تولید محتوا و انتقال پیام تبحر و مهارت اختصار و ایجاز دارند برندگان اصلی عرصه اطلاع رسانی هستند.

حسن شمشادی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ارتقای سواد رسانه ای که در حاشیه آیین اختتامیه سومین جشنواره دین و رسانه برگزار شد اظهار داشت: اختصار و ایجاز در تولید محتوا و انتقال پیام مهمترین ویژگی رسانه های موفق است که باید در عرصه اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: کسانی که تبحر و مهارت خلاصه نویسی دارند برنده واقعی عرصه رسانه هستند موضوعی که نباید از آن غافل باشیم. 

این خبرنگار جبهه مقاومت تاکید کرد: رسانه ها ساده و روان نویسی را یک اصل مهم قرار داده و از مقدمه ،موخره و حاشیه پرهیز کنند. 

شمشادی علت جذب مخاطبان به برخی شبکه های اجتماعی را استفاده از عکس، صدا و موسیقی خوب و با کیفیت در این فضاها دانست و گفت: در انتشار پیام و تولید محتوا برای نسل جوان به این نکات توجه کنیم.

وی به ارتقای سواد رسانه ای در تمام لایه های جامعه تاکید کرد و افزود: این سواد نه تنها برای اهالی رسانه بلکه برای همه مردم ضروری است. 

این فعال رسانه ای "مهارت"، "درک" و "تشخیص" را کلید واژه های سواد رسانه ای ذکر کرد و گفت: اگر سواد رسانه ای داشته باشیم توان درک و فهم مطالب رسانه ها و تشخیص و تفکیک آنها را از یکدیگر داریم. 

شمشادی یادآوری کرد: بیش از پنجاه سال از عمر سواد رسانه ای در جهان می گذرد و در کشور ما از آن بسیار عقب هستیم که باید این فاصله ها پر شود. 

در این کارگاه آموزشی جمعی از طلاب و روحانیان و خبرنگاران استان همدان حضور داشتند. 

۷۵۲۷/۲۰۸۷