یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: در شرایط امروز جهان که شاهد تحولات فراوان در عرصه رسانه و فعالیت‌های مرتبط با آن هستیم، نوع نگاه به این حوزه نیز باید متناسب باتحولات این حوزه تغییر کرده و متحول شود.

مجید جوادیان زاده که روز سه شنبه در آستانه روز خبرنگار (۱۷ مردادماه) در  خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد حضور یافته بود، با تبریک این روز به اصحاب رسانه استان ادامه داد: اهمیت و ضرورت فرایند اطلاع رسانی و خبر در جامعه مشخص است چراکه در سال‌های اخیر با واسطه توسعه ابزارهای ارتباطی پیوند مردم با خبر بیش از گذشته شده و سرمایه گذاری در این حوزه اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود با توجه به تحولات عرصه رسانه و افزایش فعالیت رسانه‌های مجازی، رسانه های مکتوب نیز باید با تغییر رویکرد و برای بازآفرینی سرمایه اجتماعی و اعتماد بیشتر مردم به عرصه مطبوعات تلاش بیشتری را با تولید مطالب عمیق و تحلیلی داشته باشند.

جوادیان زاده تأکید کرد : مهمترین وظیفه مطبوعات در شرایط امروز جامعه، درک وضیعت موجود و پرداختن به مطالب عمقی و تحلیل و نگاه جدید به بخش های مختلف است.

در این بازدید رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد هم گفت: با وجودی که سال‌های زیادی از عمر فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور و استان یزد می گذرد هنوز در جامعه به بحث اطلاع رسانی، نگاه هزینه ای می شود در حالی که در دنیا، نگاه‌ها به رسانه نگرشی سرمایه‌ای است .

کاظم شاملو اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که بر فضای رسانه‌ای سایه افکنده، افزایش کمیت رسانه‌ها در مقایسه با کیفیت تولید محتواست که از میران اثرگذاری رسانه‌ها می کاهد.

شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در ۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

۱۹۶۸/ ۶۰۱۴/