تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

تهران- ایرنا- الجزایری ها دیروز در بیست و ششمین جمعه اعتراضات خود با آمدن به خیابان های شهرهای مختلف این کشور، بار دیگر خواستار کناره گیری تمام نشانه های دولت قبل شدند.

به گزارش خبرگزاری الجزایر (واج)، الجزایری با سر دادن شعارهایی چون "هرگز از پا نمی نشینیم" بر ضرورت تغییراتی بنیادین در ساختار حکومت و احترام به اراده ملت تاکید کردند.

تظاهر کنندگان همچنین خواستار کنارگیری تمام مقامات دولت قبل از قدرت شدند و مخالفت خود را با دعوت به گفت و گوی "عبدالقادر بن صالح " رییس جمهور موقت ابراز کردند.

در تظاهرات مسالمت آمیز روز گذشته از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، زنان، روزنامه نگاران و برخی الجزایری های مقیم در خارج شرکت کردند.

خبرگزاری "فرانس 24" نیز با پوشش این خبر نوشت: با این که نزدیک به شش ماه از اعتراضات مردم می گذرد، اما هنوز نشانه ای از حل سیاسی بحران به چشم نمی خورد و جنبش مردمی برخلاف نظر دولت  همچنان مخالف با برگزاری انتخابات است .

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 13 تیر ماه برگزار شود اما به دلیل نبود کاندیدا لغو شد.

الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراض‌های مردمی از سوم اسفند سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آغاز شد.

مردم الجزایر به حضور بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند. اتفاقی که سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال با قدرت خداحافظی کند.

پس از کناره گیری بوتفلیقه، "عبدالقادر بن صالح" رئیس پارلمان این کشور طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی‌ها کم نکرد و مردم الجزایر همچنان خواستار برکناری تمام مقام‌های دولت پیشین هستند.