کاشان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: ملت ایران به برکت مکتب اهل بیت (ع) و با پشتوانه نعمت ولایت مطلقه فقیه در برابر دشمنان با همه توان ایستادگی خواهد کرد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بقیه‌ الله الاعظم (عج) این شهر افزود: دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در حمایت از محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران، وجود داشته اما با اراده مردم، تدبیرهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب تاکنون نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

وی بیان کرد: در ابتدای انقلاب که ایران اسلامی فاقد تسلیحات نظامی بود، آمریکا نتوانست هیچ کاری انجام دهد و امروز که به برکت خون شهدا، نظام اسلامی از موشک‌های رادارگریز بهره‌مند شده و نیروهای مسلح توانمندش، اقتدار خود را در دریا، زمین و هوا به رخ جهانیان کشیده و هیچ ترسی از دشمن ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی و آزمایش سامانه جدید موشکی بومی اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه توانایی رهگیری و رویارویی با چند هدف را کیلومترها دورتر به صورت همزمان دارد  که این مهم به برکت خون شهیدان و ولایت فقیه است.

وی همچنین با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اضافه کرد: همه مسوولان در رده‌های گوناگون باید با فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و پرهیز از انجام کارهای فرعی، به ماموریت اصلی خود که رسیدگی به اقتصاد و فرهنگ کشور در قالب ایجاد اشتغال برای جوانان، تولید و کشاورزی را در اولویت قرار دهند.

آیت‌الله نمازی در ادامه یکم شهریورماه، زادروز بوعلی سینا و مناسبت روز پزشک را یادآورشد و گفت: طب و طبابت در نگاه  اسلام از جایگاه مهم و مقدسی برخوردار بوده زیرا شغل به شمار نمی‌آید و مانند قضاوت، مرجعیت و امامت یک منصب است.

وی تصریح کرد: اگر کسی در طبابت نگاه مادی و اقتصادی داشته باشد، نمی‌تواند به جامعه خدمات ارائه دهد زیرا شغل پزشکی دارای اخلاق، فقه و قانون است و جامعه پزشکی در کنار احترام به قانون باید همواره به بایدها و نبایدهای ویژه این حرفه نیز توجه کنند.

۱۲۵ هزار بسیجی در کاشان سازماندهی شدند

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر از سازماندهی نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر در پایگاه‌های مقاومت بسیج مسجدها، محله‌ها، اداره‌ها، کارخانه‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بازار و اصناف خبر داد.

سرهنگ علیرضا شعبانی‌زاده افزود: تنها در بسیج اداره‌ها، اصناف و بازاریان نزدیک به پنج هزار نفر بسیجی در  قالب ۳۶ پایگاه مقاومت بسیج سازماندهی شده و آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی آموزش فقه، اخلاق و روزی حلال به ویژه برای متقاضان دریافت پروانه کسب را از جمله فعالیت‌های بسیج اصناف و بازاریان برشمرد و آنها را بازوان قدرتمند نظامی اسلام عنوان کرد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان تقویت بازار اسلامی را از دیگر ماموریت‌های بسیج اصناف و بازاریان دانست و بیان کرد: دشمنان می‌خواستند با ایجاد نآرامی‌ها و به تعطیل کشاندن بازار این قشر جامعه را از نظام اسلامی جدا کنند که با هوشیاری آنها این توطئه نقش برآب شد.

وی با اشاره به دوری از منکرها و احیا معروف‌های خداپسندانه مانند ارزش‌های دفاع مقدس در جان کارمندان دولت، جلوگیری از رانت‌خواری و فساد اقتصادی نفوذی‌ها در بدنه دولت یا بخش‌خصوصی به عنوان وظیفه‌ بسیج اداره‌ها تاکید کرد: مردم ولی نعمت انقلاب و نظام اسلامی هستند و بسیج ادارات می‌کوشد با شناسایی آسیب‌های موجود در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه را گسترش دهد.

شعبانی‌زاده یادآور شد: فلسفه اولیه تشکیل بسیج استفاده از توان بالای نیروهای مردمی در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن بوده و به تدریج با توجه به تجربه‌های این نیروی بزرگ مردمی، کارکردهای جدیدی برای بسیج مطرح شد و از این رو بسیج  در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی ورود پیدا کرد.

۲۹ مرداد تا چهارم شهریورماه به عنوان هفته بسیج اصناف و بازاریان نام‌گذاری شده است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳