تهران-ایرنا- نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در جنوب ادلب، با ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به شمال شهر راهبردی خان شیخون، در حال تقویت حضور نظامی خود در این منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش این کشور در ادامه پیشروی خود در شهر خان شیخون و پس از محاصره یک پایگاه نظارتی متعلق به ترکیه، در حال تقویت حضور نظامی خود و ارسال تجهیزات و ادوات نظامی به این منطقه هستند.

ارتش سوریه دو روز پیش (جمعه) توانست همه شهرک ها و روستاهای حومه شمالی حماه که تحت سیطره گروه های تروریستی بود را آزاد و به کنترل خود درآورد؛ نظامیان سوری همچنین چهارشنبه گذشته نیز جنوب خان شیخون را به کنترل خود درآوردند.

رامی عبدالرحمن در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه پرس گفت: ارتش سوریه برای ادامه پیشروی خود به سمت منطقه "معره النعمان" در حال تقویت حضور نظامی و تجهیز ادوات نظامی خود است.

شهر معره النعمان در ۲۵ کیلومتری شمال خان شیخون واقع است و جاده بین المللی حلب- دمشق از آن عبور می کند. ارتش سوریه بخشی از این جاده را طی روزهای اخیر به کنترل خود درآورده است.

کارشناسان معتقدند که ارتش سوریه در تلاش برای تسلط بر سایر بخش های این جاده به عنوان راه ارتباطی مهم است که مهمترین شهرهای سوریه از حلب در شمال گرفته تا حماه و حمص در مرکز و سپس دمشق را به مرزهای جنوبی اردن مرتبط می کند.

ارتش سوریه طی هشت ماه اخیر حملات گسترده ای را علیه تروریست ها و گروه های مسلح در حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه آغاز کرده و روز جمعه گذشته توانست بزرگترین پایگاه نظامی ترکیه در شهرک مورک را به کنترل خود درآورد.

ارتش سوریه پس از چهار سال اشغال شهر راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان "ادلب" در شمال غرب این کشور توسط تروریست ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد این شهر شد و بخش هایی بزرگی از آن را از اشغال تروریست ها خارج کرد.

خان شیخون بزرگ ترین شهر حومه جنوبی ادلب است که در ۳۷ کیلومتری حماه، ۱۱۰ کیلومتری حلب پایتخت اقتصادی سوریه و ۷۰ کیلومتری شهر ادلب مرکز این استان قرار دارد و با توجه به این که بخشی از جاده بین المللی حلب به دمشق از آن می گذرد، از نظر اداری و نظامی بسیار راهبردی است؛ چرا که این جاده شمال و جنوب سوریه را به هم وصل کرده و مسیر گذر ترانزیت کامیون ها بین این دو منطقه است.

تسلط بر خان شیخون این امکان را به دولت دمشق می دهد تا براحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه ای که به دلیل این که نقطه اتصال مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب این کشور است، اهمیت زیادی زیادی دارد.