به گفته این پزشکان، بیمارستان آتیه همدان از لحاظ خدمات ارائه شده جزو بالاترین بیمارستانهای کشور است اما هنوز از ظرفیت موجود به نحو مطلوب استفاده نشده و باید شرایط بهبود یابد.
به گفته آنها روزانه ۶۰۰ بیمار به صورت سرپایی در این بیمارستان ویزیت می شوند اما کیفیت خدمات آنگونه که پزشکان از خود انتظار دارند بالا نیست چون حجم مراجعه زیاد و تعداد پزشکان کم است.
کادر پزشکی بیمارستان آتیه از تجهیزات پیشرفته، دستگاه های مدرن و هتلینگ عالی بیمارستان می گویند که شبیه هتل پنج ستاره ای است که نیاز به ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر است که نمیتوانند خدمات بهتری ارائه دهند چون تامین اجتماعی نتوانسته پزشکان زیادی را جذب کند.
رییس بیمارستان آتیه همدان در این باره می گوید: باید در این مرکز درمانی بیمار احساس کند بهترین خدمات ارائه میشود و تلاش ما هم همین بوده اما در بخش درمان به دلیل کاهش جذب پزشکان نتوانستهایم این شرایط مطلوب را به دست آوریم.
عبادالله فدایی اطهر ادامه داد: آمار مراجعه و ویزیت های سرپایی در این مرکز درمانی بسیار بالا است و این موضوع باعث کاهش کیفیت خدمات میشود که باید مدیریت صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید کیفیت خدمات را بالا برد تاکید کرد: پزشکان بیمارستان آتیه همدان مجرب هستند اما به دلیل مراجعات بالا گاهی کیفیت کار آنها پایین میآید و باید در این حوزه اقدامات اساسی انجام شود.
کسب رتبه نهم کشور توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان
معاون درمان مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی همدان گفت: تلاش شبانه روزی کادر پزشکی موجب درخشش این مدیریت در کشور شده به طوری که سالها این مجموعه رتبه ۲۸ را در کشور داشته است و امروز از لحاظ کیفی و کمی رتبه نهم را به دست آورده است.
حسن عروتی موفق با بیان اینکه سال گذشته دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان رتبه اول کشوری را به دست آورد ادامه داد: همچنین دفتر پرستاری بیمارستان غرضی ملایر نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: بیمارستان آتیه همدان در اجرای طرح هتلینگ به عنوان آزمونه کشور انتخاب شد و در حوزه ارتقای هتلینگ بیمارستانی ۴۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.
هجمه های گسترده رسانه ها و فضای مجازی علیه کادر پزشکی
رئیس نظام پزشکی همدان نیز گفت: امروز شاهد هجمههای گسترده ای علیه پزشکان در جامعه هستیم که در بسیاری از محافل و حتی صدا و سیما و رسانه های و فضای مجازی ،جامعه پزشکی را زیر سوال می برند.
علیرضا مدرکیان گفت: جامعه پزشکی عزت خود را نه از رسانه و سیاستمداران بلکه از خدمات صادقانه، علمی و همراه با مردم کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه درصد گلایهمندی از پزشکان استان بسیار کم است افزود: در شهر همدان در روز بیش از ۲۰ هزار مراجعه سرپایی را داریم که آمار قابل توجهی است.
کمترین شکایتها مربوط به بیمارستانهای تامین اجتماعی
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان نیز گفت: کمترین مشکلات و شکایت ها مربوط به بیمارستانهای تامین اجتماعی است.
علیرضا صفری با بیان اینکه بیمارستان آتیه از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با ۱۶۰ تخت فعال مشغول خدمترسانی به بیمهشدگان استان است افزود: این بیمارستان ۳۱ پزشک متخصص، ۱۶ پزشک عمومی، چهار داروساز و یک دندانپزشک دارد.
وی ادامه داد: از سال ۸۸ برای ایجاد زیرساختهای لازم در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی تلاش شده است و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقای هتلینگ بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی مطرح شد که موجب فراهم شدن امکانات مناسب شد.
صفری با اشاره به اینکه امروز در بیمارستان آتیه همدان دستگاه «سی تی اسکن» و « ام آر آی» فعال است و دستگاههای رادیولوژی به دیجیتال تبدیل شدهاند گفت: در گذشته آمبولانسهای تامین اجتماعی استان شرایط خوبی نداشت اما امروز ۱۴ دستگاه استاندارد فعال است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حوزه آزمایشگاه و هر وسیله تجهیزاتی مشکل خاص نداریم افزود: فضای فیزیکی بیمارستانها و درمانگاهها بازسازی شده و طبق استانداردها اقداماتی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه پزشکان تامین اجتماعی استان از بهترینهای شغل خود هستند گفت: مشکل اصلی این پزشکان تعرفهها است که دانشگاه علوم پزشکی حقوق دو کا پرداخت میکند اما ما به پزشکان یک کا واریز میکنیم که مقداری هم به علت قصورات، مالیات و بیمه کم میشود.
وی با اشاره به اینکه شدت افزایش مالیات ناجوانمردانه است گفت: برخی از پزشکان معتقد هستند از هزینه سه عمل جراحی یکی برای اداره امور مالیات است.
توریسم درمانی باید در اولویت باشد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: جامعه پزشکی در ایجاد سلامت در جامعه نقش مهمی دارد و وظیفه این قشر خطیر است.
مهرداد نادری فر با بیان اینکه موضوع سلامت و امنیت بسیار حائز اهمیت است و نعمتی بالاتر از این ۲ مقوله نیست گفت: پزشکان سربازانی هستند که در عرصه سلامت تلاش دارند و زحمات آنها قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: در حوزه توریسمدرمانی باید کشورهای آسیای میانه را هدف قرار داده و به آنها خدمات ارائه داد.
نادری فر افزود: بازتاب بیرونی بیمارستان آتیه در آرامش پرسنل است که این آرامش به بیماران و مردم منتقل شده است.
۷۵۲۳/۲۰۸۷