حسین افشاری روز پنجشنبه در بازدید از سامانه جامع مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری همدان افزود: راه اندازی میز خدمت غیر حضوری ضروری است تا پس از آن مرحله نخست میز خدمت الکترونیکی یعنی شناسایی خدمات، استانداردسازی و کدگذاری آنها نیز شناسایی شود.
وی با بیان اینکه بیش از هزار خدمت در این مرکز به شهروندان ارائه میشود تصریح کرد: این خدمات در قالب ۴۰ گروه موضوع تقسیم بندی شده است.
فرماندار همدان گفت: بعضی از دستگاهها از جمله شهرداری تهران پیشتر اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام داده بود و شهرداری همدان نیز پیش از بخشنامه رئیس جمهوری اقدام به برنامهریزی جهت راه اندازی سامانه ۱۳۷ کرد.
وی ادامه داد: امروز اثبات شد عملکرد این سامانه از میز خدمت حضوری مؤثرتر بوده و افزایش اعتماد مردم را به دنبال داشته است.
افشاری اظهار داشت: شهرداری و سامانه ۱۳۷ با طیف وسیعی از مردم و خواستههای مختلف آنها مواجه است که نظام اجرایی کشور توان پاسخگویی به تمام این درخواستها را ندارد و این مرکز میتواند در انتقال نیازهای مردم به مسئولان موثر باشد.
وی اضافه کرد: اصل براین است که مردم بتوانند خواسته هایشان را در جایی عنوان کنند و اطمینان داشته باشند که نیاز آنها پاسخ داده خواهد شد و این امر میتواند بسیاری از تنشها را کاهش دهد.
افشاری تاکید کرد: کارکنان این مرکز باید افرادی با ظرفیت بالا و در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی مردم باشند و اطلاعات درست به شهروندان ارائه دهند.
فرماندار همدان گفت: سامانه ۱۳۷ در زمان بحران و سیل توانست به کمک شهروندان بیاید و در مدیریت بحران نقش مهمی داشت که قابل تقدیر است.
رفع بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ مشکل شهری در سامانه ۱۳۷
معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز گفت: خانواده بزرگ شهرداری و بخشهای مختلف این نهاد با توجه به تنوع و گستردگی خدماتی که باید به مردم ارائه کنند ممکن است در جاهایی ضعف داشته باشند.
وحید علیضمیر افزود: تلاش کارکنان شهرداری بر این است که با بهترین کیفیت و سرعت بالا این خدمات را به مردم ارائه دهند که در این میان مرکز شبانه روزی ۱۳۷ توانسته به خوبی مشکلات و نیازهای برحق شهروندان را به ۶۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری اطلاع رسانی کند.
وی خاطرنشان کرد: با انجام این برنامه رضایتمندی ۷۹ درصدی از خدمات شهرداری کسب و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ مشکل در شهر نیز حل شده است.
۷۵۲۳/۲۰۹۰