سمنان - ایرنا - امام جمعه موقت دامغان گفت: جمهوری اسلامی ایران در پی اقدامات ضدبرجامی آمریکا و پایبندنبودن اروپا به برجام، گام سوم کاهش تعهدات را عملی و ۱۱ سال به جلو حرکت کرد.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، گفت: پس از پایان مهلت ۶۰ روزه به اروپا در پی خارج شدن آمریکا از برجام، هفته گذشته جمهوری اسلامی گام سوم کاهش تعهدات برجام را عملیاتی کرد. 

وی اضافه کرد: ایران با حفظ اقتدار و به منظور نشان دادن پایبندی خود به تعهد بین المللی برجام، به اروپا فرصت ۶۰ روزه داد که اروپا در این مدت هیچ اقدامی برای حفظ برجام نکرد. 

رستمیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تعهدات برجام متعهد شده بود که تا ۱۱ سال اقدام به فعالیت های هسته ای نکند که در گام سوم تمامی تعهدات خود را تعلیق و لغو کرد و با این اقدام، ایران ۱۱ سال به جلو حرکت کرده است.

وی افزود: در گام چهارم کاهش تعهدات برجام توسط جمهوری اسلامی ایران نیز اقداماتی انجام می شود که همان دفن برجام است. 

رستمیان به شهریور ۱۳۵۹ و اقدام صدام در پاره کردن عهدنامه ۱۹۷۵ الجزایر مقابل دوربین ها اشاره کرد و گفت: صدام با این اقدام خود قراداد مرزی ایران و عراق را پاره و زمینه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه را فراهم کرد. 

وی افزود: جوانان غیور و ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با مقاومت، صبر و اتحاد خود، پس از هشت سال، صدام را به جایی رساند که اعلام کرد این تعهد را قبول دارد. 

رستمیان خاطر نشان کرد: اقتدار و عزت امروز ایران نیز حاصل همان خون های ریخته شده شهیدان در انقلاب، جنگ تحمیلی و جبهه های مقاومت است، امیدواریم با خون پاک شهیدان و مقاومت و صبر مردم ایران، به زودی زمینه نابودی غده‌های فساد یعنی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب فراهم شود. 

وی افزود: فعال شدن معادن مس دیان در کنار معدن های زغال سنگ دامغان می تواند فرصتی مناسب برای رفع بخشی از بیکاری ها باشد اما پیمانکاران و کارگران نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

امام جمعه موقت دامغان، جهت دهی وقف به سمت فرهنگ را امری مهم و ضروری دانست و گفت: وقف و نذرهای بسیاری درراستای برپای عزای سیدالشهدا در این شهرستان اجرا می شود، در کنار برپایی شکوه و عظمت ایام محرم، نذر فرهنگی نیز مورد توجه واقفان قرار گیرد. 

۹۸۵۶/۶۱۰۳