تهران- ایرنا- هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به اتمام رسید و بازهم تعدادی از بازیکنان درخشش ویژه‌ای داشتند.

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با رد و بدل شدن ۱۵ گل به پایان رسید. هفته ای که حوادث جالبی در آن رخ داد و طبیعی بود که چند بازیکن درخشش ویژه‌ای داشته باشند. در ادامه ترکیب منتخب هفته از نگاه خبرگزاری ایرنا را مشاهده می‌کنید.

دروازه‌بان

بوژیدار رادوشوویچ (پرسپولیس)

بیرانوند نبود اما جانشین او کاری کرد تا جای خالی دروازه‌بان تیم ملی ایران به چشم نیاید. نقطه عطف بازی دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان، واکنش فوق العاده سنگربان کروات سرخپوشان روی شوت طالب ریکانی بود. رادو در ۲ بازی این فصل خود گلی دریافت نکرده است. البته به جز او می توان از شهاب گردان و محمد رشید مظاهری به عنوان دیگر گزینه های آماده این فصل برای قرار گرفتن در ترکیب منتخب هفته یاد کرد.

مدافعان

محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)

فارغ از گلی که به ثمر رساند؛ به خوبی جای سید جلال حسینی را پر کرد و با شجاع خلیل زاده هماهنگی خوبی داشت. کنعانی زادگان فشار زیادی را بابت حضور در جمع ۱۱ بازیکن اصلی پرسپولیس تحمل می کرد و شاید خیلی‌ها منتظر اشتباهش بودند اما به خوبی از پس مهاجمان حریف برآمد و در امر گلزنی نیز به تیمش کمک کرد.

حامد نورمحمدی (نفت مسجد سلیمان)

او یکی از کم اشتباه‌ترین مدافعان لیگ برتر است. نورمحمدی به خوبی کنترل خط دفاع تیمش را به عهده گرفته بود و از تجربه بالایش نهایت استفاده را برد. این بازیکن ۳۳ ساله در نیمه دوم با حضوری به موقع در محوطه جریمه استقلال گل تساوی‌بخش تیمش را با چاشنی اشتباه حسینی به ثمر رساند تا سومین تساوی این فصل نفت مسجد سلیمان به دست بیاید.

محمدرضا خانزاده (تراکتور تبریز)

حالا تراکتور در کنار سپاهان تنها تیم‌هایی هستند که در این فصل گلی دریافت نکرده‌اند. تیم تبریزی در شبی که در خلق موقعیت عاجز بود؛ فشار زیادی را از سوی ذوب آهن تحمل کرد. با این وجود آنها به خوبی از پس مهاجمهان تیم حریف برآمدند. زوج خانزاده و سلیمی کمترین اشتباه را داشت و مدافع اسبق پرسپولیس مقابل تیم پیشین خود یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت.

هافبک ها

معین عباسیان (سایپا تهران)

ردپای معین عباسیان روی هر دو پیروزی سایپا در این فصل به وضوح دیده می شود. بازیکن اسبق تیم پدیده در دیدار برابر نساجی، روی هر چهار گل تیمش تاثیرگذار بود. گلِ محمدفرد از پاس او حاصل شد، گل دوم که توسط حسین زاده زده شد؛ از روی پاس عمقی عباسیان به دست آمد. معین پاس منجر به پاس گل سوم را نیز برای حسین زاده ارسال کرد و گل چهارم هم که توسط کمال الدین نیک خوی زده شد؛ با پاس او به بار نشست.

مهدی قائدی (استقلال تهران)

روز به روز پخته‌تر می‌شود. قائدی یکی از معدود خوب‌های استقلال در بازی مقابل نفت بود. او فارغ از گلی که به ثمر رساند؛ یک بار تیر دروازه حبیب فرعباسی را به صدا درآورد و در اواخر مسابقه نیز با یک شوت بغل پا، نزدیک بود یک امتیاز دور از خانه را با سه امتیاز تعویض کند که با بدشانسی این اتفاق رخ نداد. اگر مصدومیت قائدی مرتفع شود او می‌تواند یکی از امیدهای اصلی استراماچونی برای درخشش در شهرآورد نودم باشد.

محمدرضا عباسی (ذوب آهن اصفهان)

شماره ۱۷ فصل قبل را با شماره هفت عوض کرد و به همین اندازه کیفیت بازی اش نیز ارتقا پیدا کرده است. رد پای عباسی روی اکثر موقعیت های ذوب آهن در برابر تراکتور به چشم می خورد. شاید اگر این بازیکن جوان کمی در زدن ضربات آخر دقت بیشتری به خرج می‌داد و در امور تیمی مشارکت بیشتری داشت می‌توانست فرشته نجات منصوریان لقب بگیرد و اولین باخت تیم مصطفی دنیزلی را رقم بزند.

سعید واسعی (پیکان تهران)

وقتی حسین فرکی شماره ۱۰ تیمش را برای او کنار گذاشت مشخص بود که نقش مهمی در پیکان مدل لیگ نوزدهم ایفا خواهد کرد. سعید واسعی بعد از گلزنی مقابل نساجی، این بار با یک ارسال زیبا، پایه گذار تنها گل تیمش در بازی مقابل شاهین شهرداری بوشهر بود. او بارها از سمت راست با فرارهای ویرانگر خود دفاع شاهین را به زحمت انداخت و نشان داد می‌تواند در آینده لباس تیمهای بزرگتری را به تن کند.

محمد قاسمی نژاد (فولاد خوزستان)

برخی جدایی‌اش از شهر خودرو را اشتباه بزرگی می دانستند اما او به این مسائل اعتنایی نکرد. قاسمی نژاد در دیدار برابر سپاهان، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. او در نیمه دوم چند بار به قلب دفاع تیم قلعه نویی زد و ارسال های خوبی از سمت راست به سمت دروازه نیازمند ارسال کرد. قاسمی نژاد جایگاه ثابتی در تیم جواد نکونام دارد و باید ببینیم چه زمانی می تواند مانند فصل گذشته برای هم تیمی هایش پاس منجر به گل ارسال کند.

امیرحسین حسین زاده (سایپا تهران)

تا ۲۴ ساعت پس از پایان مسابقه هم خیلی از رسانه‌ها نام او را امیرحسین اسماعیل زاده ثبت کرده بودند اما کسانی که چهره اش را می شناختند؛ اطلاع داشتند که یکی از عوامل اصلی دومین پیروزی نارنجی پوشان در لیگ نوزدهم، پسر تیره پوستی است که هم یک هافبک قابل است و هم یک مهاجمِ سایه خطرناک. حسین زاده با یک گل و یک پاس گل، هفته سوم درخشانی را پشت سر گذاشت.

مهاجم

رحمان جعفری (نساجی مازندران)

با اینکه به صورت تعویضی وارد زمین شد اما در زمانی ۳۰ دقیقه‌ای دو گل زد تا هم تیمش را به بازگشت امیدوار کند و هم مقابل چشمان سرمربی تیم امید، خودنمایی کند. رحمان جعفری در لیگ قبل هم استعداد بالای خود را نشان داده بود. او در بازی های پیش فصل چند گل برای نساجی زد و حالا این گلزنی‌ها در بازی‌های رسمی هم به نمایش گذاشته شد.