شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: تاکنون هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده که ۴۷ درصد اراضی قابل کشت را شامل می شود.

علی اصغر محمدی  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که مطالعه اجرای سامانه آبیاری نوین در ۲ هزار هکتار دیگر از زمین های میامی در حال انجام است، افزود : برای اجرای طرح های در دست مطالعه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی اظهار داشت : بیشترین طرح های  آبیاری نوین در بخش زراعت بویژه مزارع گندم ، جو و چغندر قند اجراشده است .
وی ادامه داد : اجرای سامانه های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف کودهای شیمیایی، مصرف انرژی و افزایش راندمان آبیاری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: پارسال به ازای اجرای هر هکتار سیستم آبیاری تحت فشار ۱۳۰ میلیون ریال و آبیاری کم فشار ۵۸ میلیون ریال و آبیاری بارانی ۱۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.
محمدی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در واحد سطح وجود ندارد، تصریح کرد : متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات و ثبت درخواست با توجه به اراضی باغی یا زراعی خود از فرصت دریافت تسهیلات بلاعوض و اجرای این طرح بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: تکمیل پرونده و ارائه مدارک زمین ، آزمایش آب و خاک از جمله مراحل لازم برای دریافت سامانه آبیاری نوین است .
 پارسال حدود ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال مجهز به سیستم آبیاری نوین شد.

میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش های مطلوب در تولید چند محصول مانند چغندر قند ، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول استان سمنان را دارد . 
میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

۷۳۵۷/6167