رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در مراسم بهره برداری از این مسیر گفت: در نخستین گام امروز مسیر دوچرخه به طول حدود یک کیلومتر، پس از رنگآمیزی و علامتگذاری ساخته شد و به زودی تمامی مسیرهای دانشکدهها، خوابگاهها و بخش های مختلف از مسیر ویژه دوچرخه بهرهمند خواهد شد.
مجتبی بهاروند افزود: این دانشگاه حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر استاد، دانشجو و پرسنل دارد از این رو ایجاد این مسیر نقش به سزایی در جهت افزایش استفاده از دوچرخه خواهد داشت.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد بسترهای لازم را دارد و فقط کافی است مسیرها مقداری لکهگیری و رنگآمیزی شوند تا شرایط لازم برای تردد دانشجویان و اساتید با دوچرخه فراهم شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: استفاده دانشجویان و اساتید از خودروهای شخصی موجب شده تا روزانه در ورودی دانشگاه فردوسی مشهد ترافیک سنگینی شکل بگیرد که با گسترش مسیرهای ویژه در این فضا تا حد زیادی می توان از بار ترافیک کم کرد.
بهاروند افزود: شورای شهر مشهد در مرحله نخست حدود یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسیر دوچرخه در دانشگاه فردوسی مشهد اختصاص داده است و دانشگاه فردوسی نیز در این خصوص باید همکاری داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مدیریت شهری و دانشگاه فردوسی مشهد باشیم که براساس آن، شهروندان نیز بتوانند از مسیرهای ویژه دوچرخه برای ورزش و استفاده از فضای بانشاط و سرسبز این دانشگاه استفاده کنند.
در طرح شبکه مطالعات مشهد ۲۵۰ کیلومتر مسیر مناسب برای استفاده از دوچرخه در نظر گرفته شده ولی هم اکنون کل مسیرهای شهری مناسب در این زمینه ۱۲۵ کیلومتر است که به صورت ناپیوسته و جدا از هم است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲