بندرعباس- ایرنا- مرحله دوم جشن عاطفه‌ها امروز چهارشنبه دهم مهرماه همزمان با سراسر کشور در مدرسه‌های هرمزگان برپا شد و دانش آموزان با دستان کوچک و سخاوتمند خود هدایای نقدی وغیرنقدی را به کودکان نیازمند و بی بضاعت استان هدیه دادند و درواقع مهربانی را باهم تقسیم کردند.

امروز دانش آموزان هریک با در دست داشتن پاکت‌های حاوی پول نقد که از قبل از سوی مدرسه بین آن‌ها توزیع شده بود و یا بسته‌های نوشت افزار(همچون دفتر، مداد، مدادرنگی، پاکن، قلم تراش)، جوراب، مقنعه، کیف و کفش پا به مدرسه نهادند و آن‌ها را در جایگاهی که برای کمک‌ها درنظرگرفته شده بود، قرار دادند که با این کار خداپسندانه لبخندی بر لب خود و دوستانشان نشاندند.

آری در ماه مهر از آن به عنوان ماه مهربانی یاد می‌شود، دانش آموزان به دوستان و همکلاسی‌های خود کمک کردند تا دیگر دغدغه نو پوشیدن کیف، کفش و لباس‌های نو برای حضور در مدرسه نداشته باشند.

امسال کمیته امدادامام خمینی(ره) هرمزگان با همکاری اداره کل آموزش وپرورش، صداوسیما و سایر دستگاه‌های متولی جشن عاطفه‌ها  را در ۲ مرحله در قالب پویش مردمی با شعار «با رنگ مهر رویایی را بسازیم»، برپا کرد که کمک‌های مردمی در این جشن موجب شد تا هیچ دانش آموزی به علت نبود پوشاک و نوشت افزار از تحصیل بازنمانند.

مرحله نخست جشن عاطفه‌ها در روزهای هفتم وهشتم شهریورماه امسال در سطح شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برپا شد و مرحله دوم آن نیز امروز دهم مهرماه در مدرسه های سراسر استان هرمزگان و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه دانشگاه ناحیه یک بندرعباس برگزار شد و دانش آموزان با هدایای خود لبخند را به دخترکان و پسرکان نیازمند هدیه دادند.

امسال بیش از ۴۰ هزار دانش آموز نیازمند در هرمزگان شناسایی شده است که ازاین تعداد ۲۱ هزار و۵۰۰ نفر زیرپوشش کمیته امداد استان هستند.

با کمک جشن عاطفه‌ها هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: با جمع آوری کمک‌های مردمی و دانش آموزی درجشن عاطفه‌ها، هیچ کودکی به دلیل نبود پوشاک، نوشت افزار و کتاب‌ از تحصیل بازنماند.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: بخشی از این کمک‌ها در راستای ارتقای کیفیت سطح علمی و آموزشی افراد نیازمند هزینه خواهد شد.

وی بیان داشت: مهم ترین هدف جشن عاطفه‌ها مطابق با سند تحول نظام تعلیم وتربیت در راستای تربیت چند بعدی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: دانش آموزان امروز به عنوان مسوولان آینده کشور باید مشق مسوولیت اجتماعی را نوشته تا ساحت اجتماعی، نوع دوستی و زیبا شناختی آن‌ها پرورش یابد و وظیفه خود را درقبال افراد جامعه فراگیرند.

دادی زاده ادامه داد: باید در کنار آموزه‌های علمی نگاه ویژه ای به تربیت ابعاد مختلف شخصیتی دانش آموزان بعنوان شهروندان آینده جامعه داشته باشیم و اولیاء باید علاوه برنگاه شغلی و علمی به فعالیت فرزندان خود، تربیت انسانیت، معنویت وکمال را نیز درنظر داشته باشند.

جشن عاطفه‌ها در۱۹۰۰ مدرسه هرمزگان برگزارشد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز گفت: امسال همزمان با سراسر کشور، مرحله دوم جشن عاطفه‌ها امروز دهم مهرماه در هزار و۹۰۰ مدرسه  این استان درمقطع مختلف تحصیلی اجرا شد.

علی الهیاری افزود: حدود ۲۰۰ هزار پاکت برای جمع آوری کمک‌های نقدی بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی بیان داشت: جشن عاطفه‌ها با همکاری و مشارکت کمیته امداد، صداوسیما، بسیج دانش ‌آموزی و اداره کل آموزش‌ وپرورش هرمزگان برگزار شد.

این مسوول اظهارداشت: الهیاری شمار دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان را ۲۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز اعلام کرد و گفت: به همین میزان نیز دانش آموز نیازمند در سطح استان وجود دارد.

وی گفت: شعار امسال جشن عاطفه‌ها «با رنگ مهر یک رویایی را بسازیم» است، که در مرحله نخست در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه امسال مردم هرمزگان ۱۵میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم می توانند با مراجعه حضوری به دفتر کمیته امداد و همچنین از طریق تلفن گویای ۳۲۸۸ و یا نصب نرم افزار ناب به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

پیش بینی کمک ۷۰۰ میلیارد ریالی مردم به کمیته امدادهرمزگان

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآورشد: درسال گذشته مردم خیر ونیکوکار استان افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند که پیش بینی می‌شود امسال به ۷۰۰ میلیارد ریال برسد.

الهیاری افزود: همچنین در سال جاری ۵ هزار و۵۰۰ میلیاردریال از سوی دولت به کمیته امداد هرمزگان کمک شد.

وی بیان داشت: برای زدودن فقر و پاسخگویی به نیاز مردم هرمزگان ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

این مسوول اظهارداشت: ترک تحصیل ۱۵ درصد از دانش آموزان استان هرمزگان به علت فقر بوده است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸