کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: ۳۵ هزار فرصت شغلی در نیمه اول سال ۹۸ براساس ثبت سامانه کارا، در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در سند اشتغال سال ۹۸ با هدف سه درصد کاهش نرخ بیکاری، ایجاد ۵۹ هزار و ۶۶۸ اشتغال ناخالص و ۲۰ هزار و ۸۳۴ شغل خالص از سوی دستگاههای اجرایی تعهد شده که ۳۵ هزار فرصت شغلی آن تاکنون انجام شده است.

وی اعتبارات استان کرمانشاه برای ایجاد شغل را پنج هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان از محل منابع مختلف اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۵۰ میلیارد تومان به متقاضیان با سرانه شغلی ۷۳ میلیون تومان پرداخت شده که ۶۹۳ فرصت شغلی ایجاد شده است.

عزیزی در ادامه اولویت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را اجرای طرح های بالای یک میلیارد تومان ذکر کرد.

وی همچنین گفت: از محل تسهیلات ویژه اشتغال مناطق زلزله زده استان ۱۱۴ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده که سرانه هر شغل ۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه همچنین گفت: از محل منابع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دستگاه های حمایتی کمیته امداد تاکنون ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایجاد ۷۱۴ فرصت شغلی پرداخت کرده که میانگین سرانه هر شغل ۳۹ میلیون تومان بوده است.

عزیزی در ادامه به منابع بند ب تبصره ۱۶ بهزیستی اشاره کرد و گفت: تاکنون از محل این منابع ۳۰ میلیارد تومان ۱۰۱ فرصت شغلی با سرانه هر شغل ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد از محل منابع داخلی خود تاکنون با ۲۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار هزار و ۷۴۷ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

عزیزی در ادامه بیان داشت از محل منابع مشاغل خانگی استان هزار و ۲۱۸ فرصت شغلی در ۶ ماه اول سال ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: شهرستانهای کرمانشاه با هشت هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی، سرپل ذهاب با هفت هزار و ۷۲۲ فرصت شغلی و ثلاث باباجانی با سه هزار و یک فرصت شغلی بیشترین آمار در سامانه کارا ثبت کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه ۵۹ درصد از تعهدات شهرستان در سند اشتغال محقق شده گفت: شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، سنقر و دالاهو بیشترین درصد از تعهدات انجام داده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شده است، گفت: در این کارگروه ۲۴۵ مصوب شده که ۹۹ درصد آنها اجرایی و یا در حال پیگیری است.
۳۲۰۹/۸۰۶۶