یزد - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: افراد خیر ۳۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی به امامزادگان شهرستان کمک کردند و با وجود برخی مشکلات اقتصادی کمک‌های مردمی رو به افزایش است.

سید محسن ابطحی عصر پنجشنبه در آستانه دهه وقف( ۴ الی ۱۳ آبان) در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: از میان افراد خیر « قدمعلی شمس »در یک سال اخیر ۲۵ میلیارد ریال برای عمران و توسعه امور امامزاده حمیده خاتون دختر موسی بن جعفر (ع ) اسفندآباد کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه امامزادگان(ع) در دستور کار این نهاد قرار دارد،از مردم و خیران دعوت کرد، کمک‌های نقدی ، غیرنقدی و نذر خود را در قالب طرح مودت به امامزادگان اهدا کنند.

این مسئول بابیان اینکه در پرداخت نذر مردمی شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم، افزود: مردم و خیران در یک سال گذشته افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نذورات خود را به امامزادگان منطقه اهدا کردند.

ابطحی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالی و تأثیر آن بر کاهش میزان درآمد موقوفه‌های بخش کشاورزی اظهارداشت: با این وجود درآمد موقوفه‌ها در بخش کشاورزی ۵۰ درصد رشد دارد .

رئیس اداره اوقاف  ابرکوه بابیان اینکه تاکنون ۳۴۰ موقوفه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسید،تصریح کرد: درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه‌خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگی دینی ، اجتماعی و خیریه می‌شود و  ۵۵ درصد درآمد موقوفه‌ها برای مجالس روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دارد.

ابطحی تأکید کرد: تاکنون با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک پنج میلیون مترمربع اراضی کشاورزی موقوفه سنددار شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی زیارت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از امامزادگان احمد(ع) ، حمیده خاتون ، عباس بن علی (ع) ، شهیدان (ع) و امامزاده سیداحمد و سید محمود (ع) گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از  امامزادگان این شهرستان بازدید و یا زیارت کردند.

ابطحی تصریح کرد: امسال حضور ۲۲۰ گردشگر خارجی از عراق ، اندونزی ، افغانستان ، پاکستان و چند کشور اروپایی از بقاع متبرکه و امامزادگان ابرکوه نیز ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف ابرکوه یادآور شد : ۱۷۰ باب مسجد در این شهرستان وجود دارد که ۵۰ خادم آنها زیرپوشش بیمه قرار دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.