۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۱۲
کد خبر: 83529968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افراد خیر ۳۰ میلیارد ریال به امامزادگان ابرکوه کمک کردند

یزد - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: افراد خیر ۳۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی به امامزادگان شهرستان کمک کردند و با وجود برخی مشکلات اقتصادی کمک‌های مردمی رو به افزایش است.

سید محسن ابطحی عصر پنجشنبه در آستانه دهه وقف( ۴ الی ۱۳ آبان) در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: از میان افراد خیر « قدمعلی شمس »در یک سال اخیر ۲۵ میلیارد ریال برای عمران و توسعه امور امامزاده حمیده خاتون دختر موسی بن جعفر (ع ) اسفندآباد کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه امامزادگان(ع) در دستور کار این نهاد قرار دارد،از مردم و خیران دعوت کرد، کمک‌های نقدی ، غیرنقدی و نذر خود را در قالب طرح مودت به امامزادگان اهدا کنند.

این مسئول بابیان اینکه در پرداخت نذر مردمی شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم، افزود: مردم و خیران در یک سال گذشته افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نذورات خود را به امامزادگان منطقه اهدا کردند.

ابطحی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالی و تأثیر آن بر کاهش میزان درآمد موقوفه‌های بخش کشاورزی اظهارداشت: با این وجود درآمد موقوفه‌ها در بخش کشاورزی ۵۰ درصد رشد دارد .

رئیس اداره اوقاف  ابرکوه بابیان اینکه تاکنون ۳۴۰ موقوفه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسید،تصریح کرد: درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه‌خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگی دینی ، اجتماعی و خیریه می‌شود و  ۵۵ درصد درآمد موقوفه‌ها برای مجالس روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دارد.

ابطحی تأکید کرد: تاکنون با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک پنج میلیون مترمربع اراضی کشاورزی موقوفه سنددار شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی زیارت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از امامزادگان احمد(ع) ، حمیده خاتون ، عباس بن علی (ع) ، شهیدان (ع) و امامزاده سیداحمد و سید محمود (ع) گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از  امامزادگان این شهرستان بازدید و یا زیارت کردند.

ابطحی تصریح کرد: امسال حضور ۲۲۰ گردشگر خارجی از عراق ، اندونزی ، افغانستان ، پاکستان و چند کشور اروپایی از بقاع متبرکه و امامزادگان ابرکوه نیز ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف ابرکوه یادآور شد : ۱۷۰ باب مسجد در این شهرستان وجود دارد که ۵۰ خادم آنها زیرپوشش بیمه قرار دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha