سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با تاکید بر تلاش برای استفاده از تکنولوژهای روز دنیا در ارائه خدمات بیمه‌ای، برای صیانت از حقوق بیمه شدگان و تسریع در خدمات رسانی به آنان گفت: این اقدام باید بیشتر مورد توجه متولیان امور قرار گیرد.

فرانک قدسی روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز اگر چه در همه بخش‌ها نیاز است اما این مهم در ارایه خدمات بیمه‌ای یک ضرورت مضاعف به شمار می‌رود.

وی افزود: از مسئولان سازمان بیمه سلامت کشور انتظار داریم با فراهم کردن ساز وکارهای لازم زمینه بهره گیری از این ظرفیت (خدمات الکترونیکی) در کشور و به تبع آن در استان کردستان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خانواده بیمار دغدغه ای جز رنج بیماری نداشته باشند، اضافه کرد: همه باید با برنامه ها و اقدامات مناسب بیماران و خانواده های آنان بویژه قشر ضعیف جامعه را یاری داده و به فرمان رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

وی یادآور شد: انتظارمی‌رود آسیب‌دیدگان اجتماعی جامعه بخصوص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در این برنامه بیشتر مورد توجه باشند چرا که خدماتی که بیمه به این قشر ارائه می‌دهد، جوابگوی نیاز درمانی آنها نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تاکید کرد: علاوه بر مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، تعدادی از بیماران ما جزو بیماران خاص هستند که هر چند خدماتی را از مجموعه علوم پزشکی می‌گیرند اما خواستار خدمات و توجه بیشتر هستند.

وی با تاکید بر خدمات رسانی بیمه ای بیشتر به روستاییان و تلاش برای کنترل برخی از بیماری ها همانند فلج اطفال در این مناطق از رسانه ها خواست سازمان های بیمه گر را در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در زمینه خدمات شان یاری دهند.
 

یک میلیون و ۱۵۰ هزار کردستانی زیرپوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کردستان نیز در این همایش گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد مربوط به قشر روستایی است که به صورت رایگان خدمات می‌گیرند.

انور اسماعیلی افزود: سازمان بیمه سلامت هم اکنون چهار پروژه ملی شامل نسخه نویسی الکترونیکی، اسناد پزشکی، استحاق سنجی و تایید خدمات را در کشور آغاز کرده که کردستان در هر چهار پروژه جزو استان های برتر است.

وی اضافه کرد: در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی که امسال در تمام شهرهای استان در حال اجراست تاکنون ۲۱۰ هزار نسخه صادر شده و همچنین ۱۱۰ هزار همپوشانی بیمه ای در استان رفع شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اجرای پوشش اجباری بیمه سلامت در این استان همزمان با سراسر کشور را از دیگر برنامه اعلام کرد و گفت: در این طرح تمام افراد فاقد هر نوع بیمه، زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند که این میزان حدود ۹ تا ۹.۵ درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد و این آمار تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

اسماعیلی با اشاره به آغاز اجرای بیمه اجباری در سطح کشور همزمان با هفته بیمه سلامت افزود: در این میان هر فردی که فاقد دفترچه بیمه پایه (تامین اجتماعی و نیروهای مسلح) باشد باید زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات بیمه سلامت، ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل میان مسئولان و سازمان‌های بیمه گر خدمات بیشتری به مردم استان بخصوص قشر جامعه ضعیف ارائه شود.

از سوم تا نهم آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.