تهران- ایرنا- دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) گفت: این جایزه کانونی برای توجه جهانیان به توانمندی دانشمندان جهان اسلام است.

مهدی صفاری نیا روز دوشنبه در آیین اعطای سومین جایزه علم و فناوری مصطفی (ره) به برگزیدگان جهان اسلام در تالار وحدت افزود: جوایز بسیاری در جهان اسلام وجود دارد و  این جایزه نمونه موفق دیگری از این جوایز است و بنا دارد زمینه همکاری دانشمندان اسلامی را فراهم کند.
وی بیان کرد: این جایزه در نظر دارد توانمندی دانشمندان جهان اسلام را در سطح بین‌الملل مطرح و محوری برای تشکیل همکاری علمی حول زمینه دانش باشد.
صفاری نیا ادامه داد: بنیاد مصطفی (ص) به همت اصحاب علم و فناوری هم افزایی و ارتقا ظرفیت و پیشرفت علم و فناوری در سطح بین‌المللی را در زمینه اعتبار بخشی دانشمندان جهان اسلام پیگیری می‌کند.
وی اظهار کرد: شبکه سازی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که این جایزه دنبال می‌کند و در این زمینه برگزاری نشست‌های استِپ و ایسا در جهت همکاری و نقش آفرینی  جهان اسلام برگزار شده است.

صفاری نیا گفت: نشست آشنایی صنایع با جهان اسلام به این منظور برگزار خواهد شد که دانشمندان جهان اسلام تجربیات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، در این نشست ۴۰ شرکت کننده از ۱۲ کشور حضور خواهند داشت. این نشست، چهارمین دوره نشست سرمایه‌گذاران با دانشمندان جهان اسلام است.
دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) افزود: مهمان‌هایی که در این دوره از اعطای جایزه حضور خواهند یافت، علاوه بر شرکت در نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری و نیز نشست سرمایه‌گذاری حوزه دانش‌بنیان‌ها، از مراکز آزمایشگاه‌های علوم پزشکی و نمایشگاه بین‌المللی لیزر نیز بازدید خواهند داشت.
وی گفت: همچنین مهمانان سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) از ظرفیت‌های فناوری کشور از جمله پارک فناوری پردیس دیدن خواهند کرد، بازدید از موزه‌ها و مراکز فرهنگی کشور برای آشنایی آن‌ها با تمدن کهن ایران اسلامی نیز پیش‌بینی شده است.
صفاری‌نیا یادآور شد: با شکل‌گیری بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) خیرین مشارکت خوبی در تامین مالی این جایزه داشتند و امسال نیز  سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) توسط خیرین تامین مالی شده و دولت نقشی در تامین مالی این جایزه نداشته است.

جایزه مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه با شناسایی، معرفی و تجلیل شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.