حجت قلیزاده روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: الکترونیکی شدن روند ابلاغها، علاوه بر صرفه جویی در وقت، در کاهش هزینه ها نیز تاثیر بسزایی دارد به نحوی که حذف کاغذ، ارسال پستی و استفاده از نیروی انسانی برای ابلاغ اوراق، کمک شایانی در شیوه نوین دادرسیها و ارائه خدمات به مردم میکند.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ دفتر خدمات قضایی در آذربایجانغربی فعال است، ادامه داد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف ارائه تسهیلات به مردم و کاهش مراجعههای حضوری به مراجع قضایی راهاندازی شده است.
وی بیان کرد: روزانه یکهزار و ۱۰۰ نفر به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی آذربایجانغربی مراجعه میکنند.
سرپرست معاونت آمار و فناوریالکترونیک دادگستری آذربایجانغربی گفت: مردم در خصوص مسائل مختلف قضایی بدون نیاز حضوری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مطالبات قانونی خود را تا دریافت نتیجه پیگیری میکنند.
قلیزاده اضافه کرد: هم اکنون دادخواستهای حقوقی دادگستری و شوراهای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت میشود و نیازی به حضور در مراجع قضایی نیست.
وی بیان کرد: دادخواستهای تجدید نظر خواهی، واخواهی، دیوان عدالت و همچنین پیگیری پروندهها اکنون از طریق دفاتر انجام میشود.
وی افزود: توسعه فعالیتهای الکترونیکی در دستگاه قضا از مهمترین اولویتهای ما در آذربایجانغربی است و این امر با جدیت پیگیری میشود.
ارایه خدمات الکترونیک قضایی، از طرحهای بزرگ و مهم دستگاه قضا بوده و مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است.
اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور، به شمار میآید.