به گزارش ایرنا، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: سومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری به دادگستریها، تکریم ارباب رجوع و افزایش سرعت، دقت و شفافیت در دادرسی و صرفهجویی در زمان، راهاندازی شد.
جعفر تعمیرکاری افزود: مردم می توانند از طریق این دفاتر در هر نقطه از کشور شکایات، دادخواست، اظهارنامه و … خود را به تمام دادگستریها ارسال و در خصوص مسائل مختلف قضایی بدون نیاز حضوری، مطالبات قانونی خود را تا دریافت نتیجه پیگیری کنند.
وی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را گامی در جهت سیاستهای مقام معظم رهبری در راستای کاهش زمان رسیدگی به پروندهها دانست، یادآور شد: مهمترین مطالبه مرد و دستگاه قضا، دسترسی آسان مردم به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی بوده و فنآوری اطلاعات در این راستا بسیار تاثیرگذار است.
تعمیرکاری با اشاره به تحول خدمات رسانی در دستگاه قضایی اضافه کرد: ارتقا وضعیت دادرسی، کیفیت و ارائه خدمات را تسهیل میکند و برای تحقق این موضوع استفاده از جدیدترین ابزارها لازم است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام تصریح کرد: دادگستری این استان در زمینه زیرساختهای ارتباطی با استفاده از بروزترین سخت افزارها در سال ۹۰ به اولین فیبرنوری مجهز شد.
وی گفت: در سالهای گذشته برای شمارش پروندههای قضایی در شعبهها با مشکل مواجه بودیم که با راهاندازی سامانه جامع آماری این مشکل رفع و پروندهها بصورت دقیق رصد خواهند شد.
وی ادامه داد: نزدیک به ۹۲ درصد ابلاغیهها توسط فناوری اطلاعات به مردم ابلاغ میشود و این کار سبب جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به دادگستری شده است.
به گزارش ایرنا ۱۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ایلام فعال است و از این تعداد سه دفتر در شهر ایلام قرار دارد.
ارائه خدمات الکترونیک قضایی، از طرحهای بزرگ و مهم دستگاه قضا بوده و مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است.
اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور، به شمار می آید.
۷۱۸۰/۶۰۳۴
نظر شما