یزد- ایرنا- جانشین سپاه الغدیراستان یزد گفت: عملیات اعزام افزون بر ۱۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم ولایتمدار این استان به مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع‌مقدس آغاز شد و تا پایان سال‌جاری به مرور و طبق برنامه برگزار می‌شود.

سرهنگ حسین زارع کمالی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این افراد شامل  سه هزار و ۵۰۰  نفر از  دانش آموز دختر، سه هزار دانش آموز پسر،  ۲ هزار و  ۵۰۰ دانشجو و بقیه از اقشار مختلف مردم هستند.

وی ادامه داد: این افراد در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق مختلف دوران دفاع‌مقدس بخصوص در جنوب کشور بازدید و در جریان ایثار رزمندگان جانبرکف اسلام و جانفشانی شهیدان قرار می‌گیرند .

این مسئول اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور مردم در مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس از موثرترین راهکارهای ترویج فرهنگ صبوری و ولایت‌مداری بین نسل جوان انقلاب است.

زارع کمالی خاطر نشان کرد: سپاه با توجه به اهمیت این اردوها در انتقال فرهنگ ایثار به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برای دهمین بار موضوع اعزام دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنری برای ترویج ارزش‌های هشت سال دفاع‌مقدس به جوانان مورد تاکید است و باید از تمام موارد لازم بنحو مناسب استفاده شود.

استان یزد ۳۰۰ هزار بسیجی دارد.