همدان- ایرنا- همزمان با گرامیداشت میلاد پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت، جشن بزرگ ورزش‌های همگانی با پرواز کایت و بادبادک روز جمعه با حضور بیش از ۶۰۰ ورزش دوست در رده‌های سنی مختلف به میزبانی همدان برگزار شد.

در این جشن ورزشی پرواز کایت و بادبادک، بازی های فکری، بازی ورزش کودکان، فریزبی، داژبال و سایر رشته های همگانی به صورت آموزشی و مسابقه ای برای شرکت کنندگان به میزبانی بوستان ارم همدان برگزار شد.         

رئیس هیات ورزش های همگانی همدان در این مراسم اظهار داشت: هم اینک نزدیک به ۳۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته و ۵۰۰ هزار ورزشکار به صورت پراکنده در برنامه های سالیانه ورزش های همگانی این استان فعالیت دارند.

هادی سبزواری با اشاره به اینکه بیش از یکصد برنامه مناسبتی در طول سال توسط هیات ورزش های همگانی استان همدان برگزار می شود، اظهار داشت: همدان یکی از استان های فعال در برگزاری برنامه های همگانی در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: ورزش های همگانی امروزه بیشتری جامعه هدف را به خود اختصاص داده و اغلب خانواده ها با رشته های زیرمجموعه این هیات آشنایی و مشارکت دارند.

سبزواری با بیان اینکه ورزش های همگانی با کمترین هزینه، بهترین آموزش های ورزشی را برای سنین مختلف فراهم ساخته است، گفت: بیش از ۵۰ رشته ورزشی زیرمجموعه این هیات فعالیت دارند.

سبزواری، پیاده روی و ورزش صبحگاهی را رشته های رایگان دانست و گفت: بسترهای لازم برای حضور آحاد مردم در ورزش های صبحگاهی در سطح استان فراهم است و اکنون بیش از یکصد ایستگاه را برای این منظور فعال کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سایر رشته ها نیز برنامه های گسترده را در راستای حضور حداکثری مردم مهیا ساخته ایم تا بتوانیم فضای نشاط و شادابی را برای خانواده ها فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های مردمی در قالب جشن ها و جشنواره های ورزشی نیاز به حمایت دستگاه های اجرایی دارد، گفت: این برنامه ها متنوع و در راستای شور و نشاط در جامعه است که خوشبختانه استقبال بی نظیر مردم را نیز به دنبال دارد.

در این جشن بزرگترین بادبادک جهان که به نام فردی تحت عنوان قربانیان نامگذاری شده است، به نمایش در آمد. 

همچنین به قید قرعه به شرکت کنندگان در این جشن جوایزی اهدا شد.