تهران - ایرنا - کارزار تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از امروز (یکشنبه) در الجزایر آغاز شد.

به گزارش "فرانس پرس"، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر از امروز برای انتخاباتی که قرار است روز ۱۵ آذر ماه (۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی) برگزار شود، تبلیغات خواهند کرد.

این درحالی است که مردم الجزایر به دنبال تایید صلاحیت ۵ نفر از داوطلبان و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنان با برگزاری تظاهرات نسبت به حضور این آنها در این انتخابات  اعتراض می کنند.

"عبدالقادر بن صالح" رئیس جمهوری موقت الجزایر هفته گذشته  ۱۵ آذر ماه را به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری تعیین و کمیته عالی انتخابات این کشور نیز صلاحیت پنج نفر را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تایید کرد.

 نامزدهایی که به اعتقاد تحلیلگران سه نفر از آنان از عناصر کاملا وابسته به رئیس جمهوری قبلی هستند و دو نفر دیگر نیز همچنان به دولت قبلی وفادارند.

 تظاهرات مردمی در الجزایر از سوم اسفند ۱۳۹۷ در اعتراض به تلاش "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهوری مخلوع این کشور برای ماندن در قدرت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

تداوم اعتراضات مردم الجزایر، سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال از قدرت کناره گیری کند. مردم این کشور در تظاهرات خود، خواهان برکناری تمامی عناصر وابسته به بوتفلیقه در دولت آینده این کشور هستند.