خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح خانه تکانی کاغذی باعث توسعه و تقویت فعالیتهای گروهی اعم از آموزشی، پرورشی، اجتماعی، برقراری ارتباط صحیح دوسویه دربین دانش آموزان و کاهش سرانه مصرف کاغذ میشود.
وی با اشاره به تصویب این طرح در تقویم وزارت آموزش وپرورش افزود: آموزشهای صحیح واصولی در بهبود کیفیت زندگی واصلاح رفتار دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس بسیار تاثیرگذارخواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآورشد: دراین طرح با همکاری مدیران و معلمان اهمیت کاغذ و چگونگی تهیه آن برای دانش آموزان تشریح واین قشر با جداسازی کاغذ از سایر زبالهها وپاکسازی محیط زیست ترغیب میشوند.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح زیست محیطی را فرهنگ سازی، کمک به کاهش تولید زباله، حفظ منابع زیست محیطی وارتقای سطح دانش، تغییرنگرش وآگاهسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه اعلام کرد.
رنجبر یادآور شد: توجه به خواسته ها و نیازها، کیفی سازی و انتقال آموزشها به زندگی اجتماعی دانش آموزان، برقرای ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارت های فکری، جسمی، روانی و اجتماعی در پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیر گذار خواهد بود.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.