تهران- ایرنا- مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از بازدید سفیر لهستان در ایران، از دانشگاه امیرکبیر، مقرر شد دانشگاه‌های این کشور در حوزه محیط زیست، نساجی، آب و انرژی با امیرکبیر همکاری کنند.

«امیرگل رو» امروز شنبه در حاشیه بازدید سفیر لهستان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه امیرکبیر در حوزه محیط زیست فعالیت‌های علمی و پژوهشی گسترده‌ای دارد، سفیر لهستان علاقه مندی خود را در خصوص همکاری با این دانشگاه در حوزه محیط زیست با تاکید بر موضوع کشاورزی ابراز کرده است.

وی گفت: تمایل دانشگاه‌های کشور لهستان برای همکاری با دانشگاه امیرکبیر در حوزه نساجی و به خصوص طراحی داخلی مبلمان هم مطرح شد و این همکاری‌ها در آینده نزدیک انجام می‌شود.

مدیرکل همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بنیانگذار دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر در سال ۱۳۳۷ فردی لهستانی بوده است. بر همین اساس قرار شد مراسم بزرگداشتی در اسفندماه امسال با حضور مهمانانی از این کشور و با همکاری دانشگاه تهران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

گل‌رو ادامه داد: در اسفندماه امسال، کارگاه همتاگزینی با محوریت نانوالیاف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد و اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های کشور لهستان نیز شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: «احمد معتمدی» رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جریان بازدید سفیر لهستان (ماچئی فایوکوفسکی) و همراهان او نیز حضور داشت و مقرر شد نشست دیگری در ماه‌های آینده در خصوص موارد مطرح شده در این جلسه، برگزار شود.