سنندج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از زمان آغاز اجرای پوشش اجباری بیمه سلامت همزمان با سراسر کشور در استان تاکنون ۸۶ نفر از افراد فاقد هرنوع بیمه ای زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

انور اسماعیلی روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پوشش بیمه اجباری از سوم آبان و همزمان با هفته بیمه سلامت در استان نیز آغاز شده و از قِبل آن افرادی که فاقد دفترچه بیمه پایه (تامین اجتماعی و نیروهای مسلح) باشند شناسایی شده و بیمه اجباری می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای‌موجود حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم استان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، افزود: در این مدت ۸۶ نفر از این افراد در استان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراکز بیمه در استان و پس از ارزیابی وسع زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در این طرح افراد دهک‌های یک تا سه رایگان، افراد دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه و سایر افراد جامعه که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند خودشان داوطلبانه حق بیمه را پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: براساس قانون در زمینه زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه یک اجبار وجود دارد و خود افراد باید به مراکز بیمه مراجعه کرده و ظرف مدت ۶ ماه فرصت دارند زیرپوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از سوم آبان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شده و در این طرح تمام افراد فاقد هر نوع بیمه، زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.