۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84758561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هزار کردستانی بصورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان که جزو سه دهک پایین جامعه به شمار می روند بصورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

انور اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس دستوراالعمل سازمانی ابلاغ شده، شهروندانی که جزو سه دهک پایین جامعه از لحاظ درآمدی بودند به‌صورت رایگان و بدون مراجعه به سازمان بیمه سلامت، تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه براساس بررسی آماری، ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان که جزو سه دهک کم درآمد جامعه و فاقد هرگونه بیمه بودند زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: مدت زمان بیمه این افراد ۶ ماه است و اگر در این مدت زمان، دهک آنان تغییر نکرد بصورت سیستمی مدت زمان بیمه تمدید خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه برای این افراد پزشک خانواده نیز تعریف شده است، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ نفر پزشک در استان به عنوان پزشک خانواده شعری تعذریف شده و ۳۵۰ هزار بیمه شده به این تعداد پزشک منتسب شده اند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده، هرسه هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار خواهند گرفت، و افراد می‌توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزداروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت کنند.

اسماعیلی یادآور شد: در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و ۵۰ هزار نفری جمعیت استان که زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، ۹۰۰ هزار نفر دارای پزشک خانواده شهری و روستایی هتسنتد.

 در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و حدود ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha