مسکو – ایرنا – نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نسبت به استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک یک میدان نفتی سوریه هشدار داد.

«میخاییل بوگدانف» روز جمعه به خبرنگاران گفت: استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفت واقع در استان حسکه سوریه منجر به تشدید تنش‌ها در این کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک این میدان نفتی استقبال کنیم، اظهار داشت: برعکس این اقدام منجر به تشدید تنش‌ها می‌شود که هیچکس به آن نیاز ندارد.  
روز پنجشنبه خبرگزاری دولتی سانا سوریه از استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در میدان نفت رمیلان سوریه خبر داد.
آمریکا در اقدامی غیرقانونی منابع نفتی سوریه را در اختیار گرفته و قصد دارد شرکت‌های آمریکایی را برای استخراج نفت سوریه به این کشور بیاورد. اقدامی که با انتقادهای زیادی روبرو شده است.
پنتاگون روز شش آبان اعلام کرد واشنگتن با هر تلاشی برای خارج کردن میدان‌های نفتی سوریه از کنترل شبه نظامیان سوری مورد حمایت آمریکا به شدت مقابله خواهد کرد. ارتش آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد به منظور جلوگیری از کنترل اعضای باقیمانده داعش یا دیگر گروه‌ها بر میدان‌های نفتی سوریه در حال تقویت مواضع خود در این کشور از جمله اعزام شماری از نیروهای مکانیزه است.
مقام‌های روسیه در یک ماه اخیر بارها از این اقدام آمریکا انتقاد کرده و آن را راهزنی بین‌المللی خوانده‌اند که مغایر با قوانین بین‌المللی است.
بوگدانف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت که مساله حضور نظامی خارجی غیرقانونی و تامین شرایط برای توقف اقدامات نظامی در سوریه موضوعات مهم مذاکرات در فرمت آستانه خواهد بود که روز ۱۰ ماه دسامبر (۱۹ آذر ماه) در نورسلطان برگزار می‌شود.