سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: خیران و شیفتگان خاندان اهل‌بیت(ع) استان از ابتدای امسال ۱۰۰ میلیارد ریال به ‌صورت غیرنقدی به منظور عمران و آبادانی و ارائه خدمات مطلوب در بقاع متبرکه و امامزادگان کمک کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: مردم مومن و خداجوی استان سمنان علاقه و ارادت خاصی به خاندان عصمت و طهارت دارند و همواره در خدمت به بقاع متبرکه جزو پیشگامان کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: با توجه به نبود اعتبارات عمرانی دولتی در بقاع متبرکه و کافی نبودن نذورات ضریح و صندوق بقاع متبرکه برای انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در این اماکن، در سال‌های اخیر اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بر اساس این طرح هیات‌ امنای بقاع متبرکه نسبت به دعوت از خیران و دیگر مخاطبان در محل بقاع متبرکه و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی اقدام می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح را ساماندهی، جلب و جذب بیشتر کمک‌های مردمی و خیران برای عمران، آبادانی، توسعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برشمرد.

تدینی عنوان کرد: ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی باکیفیت در بقاع متبرکه و رشد و تسریع در ساخت‌وساز و توسعه در بقاع متبرکه از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای طرح مودت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان است.

تدینی یادآور شد: در اجرای این طرح جلسه یا همایشی توسط هیات امناء بقاع متبرکه با هماهنگی اداره اوقاف شهرستان برگزار می‌شود و با دعوت از خیران، بانیان و مسئولان به‌منظور شناساندن اهداف، نیازهای مادی و معنوی و برنامه‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در این جلسات همچنین نسبت به تبادل‌نظر و یافتن راهکارهای همکاری و مشارکت در خصوص اجرای طرح‌ها و جمع‌آوری نذور و تأمین امکانات برای بقاع متبرکه با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: شناسایی و بهره‌گیری از خدمات و تجربه خیران بقعه‌ساز، انجام مراسم گلریزان به‌منظور عمران و آبادانی بقاع متبرکه، بهره‌گیری از سفره‌های نذری مردمی به‌منظور اطعام زائران و جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی و اقلام جهت پیشبرد برنامه‌های بقاع، از اقدام های هیات‌امنا در اجرای این طرح از ابتدای سال در استان سمنان بود.

استان سمنان پنج هزار و ۳۸۴ موقوفه شامل چهار هزار و ۴۱۶ مورد متصرفی و ۹۶۳ موقوفه غیرمتصرفی دارد.