شهرکرد- ایرنا- رئیس پارک علم و فنآوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به محوری بودن طرحهای پژوهشی در توسعه گفت: تهیه طرح‌های پژوهشی این استان به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

اسماعیل پیرعلی روز شنبه در نشست اعضای ستاد هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران تاکید کرد: سال گذشته ۱۵ طرح مطالعاتی پژوهشی اولویت‌دار برای این استان مشخص شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل تجمیع اعتبارات پژوهشی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

پیرعلی تصریح کرد: این طرح‌های شامل انتقال آب، توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، افزایش مزرعه‌های پرورش ماهی سردابی، تجاری‌سهزی،‌گردشگری و توسعه صنعت بوده است.

وی یادآور شد: ‌تمامی ۱۵ طرح مطالعاتی پژوهشی اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری در سال گذشته تقاضامحور بود و مصوبه کارگروه آموزش و پژوهش استان را دارد.

دبیر کمیته نمایشگاه و دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ تقویت کمی و کیفی ارتباط صنعت‌گران و فن‌آفرینان استان با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه فن‌بازار چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته پژوهش و فناوری سال‌جاری در دانشگاه شهرکرد ۲۶ غرفه دارد.

پیرعلی تاکید کرد:‌ از این تعداد ۸ غرفه به پارک علم و فناوری و دانشگاه شهرکرد و ۱۸ غرفه به دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه پژوهش و فناوری اختصاص یافته است.

وی افزود:‌ امسال در هفته پوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری ۶ محصول فناور استان رونمایی خواهد شد.

پیرعلی تصریح کرد:‌ برگزاری تورهای فناورانه، انعقاد قرارداد با ۵ شرکت فناور، برگزاری رویدادهای استارتاپی، امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاوره‌ای از برنامه‌های مهم پارک علم و فنآوری چهارمحال و بختیاری در هفته پژوهش و فناوری سال‌جاری است.

به گزارش ایرنا، شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان " پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید" مشخص شده است.

 ۲۵ آذر از سال ۱۳۷۹ در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام "روز پژوهش" و با توجه به اهمیت مقوله "فناوری"، از سال ۱۳۸۴ هفته منتهی به آذر هر سال به نام "هفته پژوهش و فناوری" نامگذاری شده است.

برنامه‌های سال‌جاری هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری از ۱۶ تا ۲۲ آذر امسال و برنامه‌های ملی این هفته از ۲۳ تا ۲۹ ماه‌جاری برگزار می‌شود.