همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: عامل اصلی ۷۰ درصد سوانح منجر به فوت در جاده‌های برون شهری این استان رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی است.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز به علت خستگی و خواب آلودگی، یک دستگاه کامیون با پشت کامیون دیگری در نزدیگی گردنه "همه کسی" واقع در جاده همدان - سنندج برخورد کرد که شاگرد کامیون مقصر در این سانحه در دم جان باخت.

وی بیان کرد: عواملی نظیر نوع تغذیه، مصرف دارو، اعتیاد به مواد مخدر و رانندگی طولانی مدت در بروز خستگی و خواب آلودگی بر روی رانندگان تاثیر دارد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: از فردی که به جای هشت ساعت در طول شبانه روز ۱۲ ساعت رانندگی می کند نمی توان انتظار داشت که دچار خواب آلودگی نشده و توجه دقیق به مسیر مقابل داشته باشد.

سرهنگ عزیزی درباره وضعیت جاده همدان - سنندج گفت: این جاده از ایستگاه شهید «زارعی» تا سه راهی «داش بلاغ» به صورت بزرگراه بوده و نباید سانحه ای مهمی در آن رخ دهد اما در چند سال اخیر بیشتر به علت عوامل انسانی شاهد بروز سوانحی در این نقطه بودیم.

طبق آمار ارائه شده توسط اورژانس همدان، در هشت ماهه امسال ۳۷۱ تن در سوانح جاده ای این استان جان باختند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.