سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: کمیسیون طرح‌های غیرکشاورزی استان با واگذاری ۶۱ هکتار از اراضی ملی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی موافقت کرد.

خالد جعفری سه‌شنبه شب در کمسیون طرح‌های غیر کشاورزی اظهار داشت: این ۶۱ هکتار در قالب ۱۶ فقره پرونده به  متقاضیان اراضی ملی واگذار شده که مهمترین دلیل آن اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در راستای اشتغال آفرینی است.

وی افزود: این طرح ها شامل طرح مجتمع گردشگری، محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی، دانه بندی شن و ماسه، باشگاه سوارکاری، تولید سنگ آهن دانه بندی شده و مجتمع خدمات رفاهی چند منظوره است.

جعفری یادآور شد: این طرح‌ها در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سقز، دیواندره اجرا می‌شود که با نظر اعضای کمیسیون با واگذاری اراضی ملی به متقاضیان جهت اجرای طرح‌های کشاورزی، تغییر مجری، تمدید قرارداد اجاره و انتقال قطعی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: طرح دانه بندی شن و ماسه روستای آلتون علیا سقز به مساحت ۱۰هزار مترمربع، طرح سنگ آهن دانه بندی شده روستای حسن سالاران سقز به مساحت۲۷ هزار مترمربع و طرح مجتمع خدماتی رفاهی ۲ منظوره روستای صوفیان سنندج از جمله این طرح های تولیدی و اشتغالزایی است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان۳۷۴ هزار هکتار است .