۶۹۵ میلیارد ریال برای اشتغالزایی بخش کشاورزی کردستان تخصیص یافت

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۶۹۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی حوزه کشاورزی این استان تخصیص یافته است.

خالد جعفری در جلسه بررسی مشکلات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ ملی که اعصر دیروز (دوشنبه) برگزار شد، ظهار داشت : در سال جاری از محل اعتبارات تبصره ۱۸  برای اجرای طرح‌های گلخانه، گیاهان دارویی، آبزی پروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت گلوبال یک هزار و ۱۳۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به سه بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی به منظور نهایت استفاده از اعتبارات ابلاغی تبصره مذکور ۴۹۷ متقاضی را با سه هزار و ۷۳۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تاکنون ۶۹۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از اعتبارات ابلاغی به بانک‌ها تحصیص یافته که ۵۶۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از این میزان تسهیلات به ۷۰ متقاضی پرداخت شده است.

جعفری با بیان اینکه بانک‌های عامل برای ۱۳۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده باقی مانده در حال عقد قرارداد با متقاضیان هستند، یادآور شد: بانک کشاورزی تاکنون ۵۶۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برای ۶۷ طرح، بانک توسعه تعاون ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای یک طرح و پست بانک هم یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای ۲ طرح پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: باید در راستای پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ زمینه آسان‌کاری فراهم و نسبت به جذب اعتبار موجود و تلاش برای افزایش و جذب بیشتر اینگونه تسهیلات اقدام کرد.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تُن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت  های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha