ایرنا- قشم- دومین لنج باری فایبرگلاس ساخت صنعتگران جزیره قشم به ارزش ۱۵ هزار دلار به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این لنج باری که توسط یکی از واحدهای صنعتی این جزیره و به سفارش سرمایه‌گذار خارجی تولید شد، امروز سواحل ایران را ترک کرد.

محمدمهدی برنجی افزود: لنج مذکور دارای ۳۳ متر طول، ۹.۶ متر عرض و ۴.۳ متر آبخور است که با ۵۲ تُن وزن توان جابجایی ۱۵۷ تُن بار را دارد.  
وی ادامه داد: تغییر رویکرد حمایت از تولید داخلی و تولید محصولات استاندارد با قابلیت رقابت، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب‌وکار در قشم شود.
در حال حاضر ۲۰ واحد تولیدی در جزیره قشم در حوزه تولید لنج و شناور مشغول فعالیت هستند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.