همدان-ایرنا- شهردار همدان گفت: برای نوسازی یک هزار و ۱۰۰ تاکسی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری این شهر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عباس صوفی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و همفکری مسوولان خطوط تاکسیرانی شهر همدان افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین درخواست‌های شهروندان است و در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه نوسازی بیش از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی شهری با هدف تقویت اشتغال پایدار، جزو برنامه‌های حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است اضافه کرد: شغل تاکسیرانی یکی از مشاغل سخت و زیان آور است که مشکلات آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: موضوعات معیشتی و درآمدی تاکسیرانان، اخذ وام بانکی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تامین قطعات مورد نیاز خودروها، بیمه تاکسیرانان و خدمات رفاهی و ورزشی از جمله مهمترین درخواست‌های این صنف است که مدیریت شهری به دنبال پیگیری آنها است که در برخی موارد و به دلیل موانع قانونی نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای به حق این افراد باشیم.

صوفی نوسازی تاکسی‌های درون شهری را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: تاکسی‌های فرسوده یکی از معضلات شهری است که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور در ۲ سال گذشته، بازار خودرو دچار نوسانات شدید و افزایش قیمت چندین برابری شد که همین موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده را در کشور و شهر همدان با چالش جدی روبه رو کرده است.

شهردار همدان گفت: بر اساس تصمیم های مقتضی و با پیگیری‌ و رایزنی‌های صورت گرفته با برخی از بانک ها، به دنبال اخذ تسهیلات بانکی با سود مناسب برای این موضوع هستیم که امیدواریم بتوانیم به زودی مشکلات تاکسیرانان در این خصوص را مرتفع کنیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل،ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های تاکسیرانان و در راستای حمایت از این قشر، پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی هزینه پروانه تاکسی و صدور کارت شهری را در تدوین بودجه سال آینده در صحن شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد.

علی فتحی بیان کرد: بیمه تکمیلی یکی از درخواست‌های رانندگان تاکسی در شهر همدان است که این موضوع باید در شورای اسلامی شهر و شهرداری مطرح و بررسی شود تا با تصمیم مناسب  بتوان در سال آینده به این موضوع جامه عمل پوشاند.