۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 82179135
T T
۰ نفر
بيش از يك هزار تاكسي فرسوده در همدان بايد نوسازي شود

همدان - ايرنا - معاون ترافيك و حمل و نقل شهرداري همدان گفت: يك هزار و 500 تاكسي فرسوده در سطح شهر همدان تردد دارند كه با طرح نوسازي اين ناوگان پيش بيني مي شود تا پايان سال ناوگان حمل و نقل تاكسي درون شهري همدان نوسازي شود.

عباس صوفي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه شهرداري ها در كشور درگير فرسودگي ناوگان تاكسيراني هستند ،چون سياست نوسازي و بازسازي ناوگان به عهده دولت ها است .
وي بيان كرد: در دولت قبل ظرفيت تاكسي به دو برابر افزايش يافت و مشكلي را در فرسودگي ايجاد كرد چون خودروهاي فرسوده شخصي وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومي شدند.
وي با بيان اينكه در سال جاري 74 دستگاه خودرو تاكسي جديد وارد همدان شده است افزود: پيش بيني مي شود براساس سياست دولت و براساس ثبت نام وزارت كشور تا پايان سال خودروهاي تاكسي نوسازي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان همچنين با اشاره به فرسوده بودن خودروهاي تاكسي ون در سطح شهر نيز گفت: خودرو ون سياستي بوده كه در دولت گذشته اتفاق افتاده و در نوسازي خودروهاي ون هيچ تصميمي گرفته نشده است .
صوفي افزود: تصميم بر اين بوده از خودرو ون در مسيرهايي كه تجمع بيشتر مسافران بوده استفاده شود و بحث توسعه پايانه شهري در اولويت شهرداري قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه سطح درآمد راننده تاكسي در شهر همدان روزانه حدود 700 هزار ريال است افزود: با توجه به اينكه اين رقم كفاف زندگي را نمي دهد در ساعت كاري رانندگان ورود نمي كنيم.
وي بيان كرد: در حوزه اتوبوسراني نيز در بحث مهندسي خطوط و ايجاد پايانه ها سعي شده كه كار شود و 50 درصد از ناوگان اتوبوسراني را به پايانه ها منتقل يابد كه بخشي به سر گذر و بخشي به پايانه فرات منتقل شده اند.
وي افزود: 30 دستگاه اتوبوس نوسازي شده و نوسازي 70 دستگاه در دست اجرا است و 50 دستگاه نيز خريداري شده كه تا پايان شهريور وارد ناوگان خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان ادامه داد: 50 درصد ناوگان اتوبوسراني در اختيار بخش خصوصي است كه انتظار حمايت هاي دولت را مي طلبد.
روزانه در شهرهمدان يك ميليون نفر سفر روزانه در شهر انجام مي شود كه از اين تعداد ۲۰۰ هزار نفرسفر توسط ناوگان اتوبوسراني انجام مي گيرد.
همچنين حدود ۴۵۰ هزار نفر نيز توسط ناوگان تاكسيراني و مابقي با خودروهاي شخصي در تردد هستند.
سه هزار و 600 تاكسي در شهر همدان تردد مي كند .
2087/7523