تهران - ایرنا - صنعت فرانچایز ( روشی برای گسترش کسب و کار، توزیع کالاها و خدمات، بواسطه اخذ مجوز مربوطه) در جهان پنج هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد و ایران هم در تلاش است تا به این گردش مالی دست یابد.

به گزارش روز (یکشنبه) روابط عمومی وامور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، سومین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با هدف معرفی و توسعه ظرفیت‌های صنعت فرانچایزینگ و انتقال تجارب برای توسعه کسب و کار برندهای ایرانی شکل گرفته است.

محمدعلی ملایی رییس ستاد برگزاری این نمایشگاه افزود: بخش مهمی از GDP کشورهای در حال توسعه را صنعت فرانچایز به خود اختصاص می‌دهد و توسعه صادرات غیر نفتی، کاهش موثر قاچاق کالا و اشتغال‌زایی از نتایج بسیار مهم توسعه صنعت است.

وی یادآور شد: صنعت فرانچایز در جهان پنج هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد و در کشورهای در حال توسعه بین یک تا پنج درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خودش اختصاص می‌دهد.

وی به بخش دیگری از نمایشگاه که مربوط به توسعه کسب وکار است اشاره کرد و گفت: براساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به درون زایی توجه شده که در این ارتباط توسعه کسب وکار بخش دیگری از این نمایشگاه را شامل می‌شود.

ملایی افزود: سود کسب وکارها به هم گره می‌خورد و سود بیشتر در گرو توسعه کسب وکار دیگران است، بنابراین در این نمایشگاه همه افرادی که کسب و کارشان موجب توسعه کسب و کار دیگران می شود، نسبت به معرفی خود اقدام می کنند.

وی خدمات ارایه شده در سومین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار را آموزش، مالی، نوآوری‌ها، مشاوره‌ها و استارت آپ‌ها معرفی کرد.

 سومین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار از روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرده و تا ۱۷ دی از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان است.