به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا، مجيد كلباسچي روز يكشنبه در سومين جشنواره بانوان كارآفرين برگزيده و آينده پژوه درباره نوع جديد كسب و كار با عنوان فرانچايزينگ توضيح داد: فرانچايزينگ به معناي ايجاد كسب و كارهاي خرد ، استاندارد كردن بيزينس و توسعه شبكه كار است.
وي در اين مراسم كه در خانه انديشمندان علوم انساني برگزارشد، افزود: اين نوع كسب و كار بيشتر براي افرادي استفاده مي شود كه سرمايه و اطلاعات كافي براي شروع كارجديد ندارند و به اين واسطه از شبكه هاي كوچك فعاليت خود را آغاز مي كنند.
معاون اقتصادي پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به گسترش فرانچايزينگ در جوامع توسعه يافته، گفت: كسب و كارهاي كوچك در جوامع پويا اهميت كمي دارند اما با اين نوع تجارت بسياري از افراد بويژه زنان قادرند تا كارهاي خانگي و كارگاه هاي كوچك خود را به صورت شبكه هاي بزرگتر گسترش دهند.
كلباسچي افزود: زنان بايد بدانند چگونه مهارت هاي خود را تكثير كنند چرا كه بيشتر مشاغل بانوان مي تواند به فرانچايز تبديل شود.
وي با اشاره به استفاده گسترده كشورهاي توسعه يافته از تجارت فرانچايزينگ گفت: فعاليت هاي فرانچايز از سال 1960 در آمريكا بطور گسترده آغاز شد، نزديك به 16 هزار سيستم فرانچايز در كل دنيا مشغول فعاليت هستند و اقتصاد دنيا را هدايت مي كنند.
معاون اقتصادي پژوهشگاه شاخص پژوه خاطر نشان كرد: تقويت بيزنس موضوع مهمي است اما گسترش تجارت در جامعه به روش فرانچايزينگ اهميت بسيار بيشتري دارد.
كلباسچي درباره مزاياي فرانچايزينگ عنوان كرد: تجارت فرانچايزينگ قابل اعتماد، شكايت پذير و آموزش دهنده عمل مي كند اما در ايران به دليل شناخت اندك از قوانين اين تجارت كمتر مورد استقبال قرار گرفته است.
**9491**1601**
معاون اقتصادي پژوهشگاه شاخص پژوه:
توسعه كسب و كار در اولويت بانوان كارآفرين باشد
۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱
کد خبر:
83073792
تهران-ايرنا- معاون اقتصادي پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: بانوان براي پيشرفت بايد ابتدا به كسب و كارهاي خرد اعتبار بخشند سپس در جهت توسعه تجارت گام بردارند.