شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: راهنمایان گردشگری با تولید محتوا در فضای مجازی با هدف جذب گردشگران خارجی به ایران، توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

مهرداد جوادی روز پنجشنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی "نقش راهنمایان گردشگری در توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری" با حضور راهنمایان گردشگری "تورلیدرهای" این استان افزود: راهنمایان گردشگری با ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران خارجی، به دنبال جذب گردشگر خارجی و داخلی باشند.

به گفته وی، رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی در فضاهای گردشگری، فرهنگی و تاریخی، برخورد حرفه‌ای با مسافران و ارایه تصویر مناسب،مورد توجه راهنمایان گردشگری و فعالان این حوزه در استان باشد.

جوادی تصریح کرد: در همین راستا افزایش کمی و کیفی همکاری‌های بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری با سایر استان‌ها در راستای ارتقای وضعیت تورگردانی در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی وضعیت آموزش تورگردانان و فعالان بوم‌گردی این استان ضروری است.

وی، ارتقای وضعیت آموزش در حوزه گردشگری را ضروری دانست و گفت: یکی از علل موفق نبودن برخی بوم‌گردی‌ها در چهارمحال و بختیاری نداشتن دانش کافی، ندانستن روش‌های جذب مسافر و ضعف در آموزش‌ها است.

جوادی تاکید کرد: تلاش برای رفع مشکل بیمه تورگردانان و فعالان حوزه گردشگری و همچنین سایر بخش‌های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: راهنمایان گردشگری چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی داخلی و خارجی ورودی به این استان در سال‌جاری همراه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشند.

به گزارش ایرنا، به منظور بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری، نخستین تابلو "ارایه توضیحات فقط با راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری مجاز است" ویژه اماکن تاریخی گردشگری این استان در موزه باستان‌شناسی شهرکرد نصب شد.

چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهمترین مقاصد برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.