تهران- ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمع‌آوری ۵۳۵ میلیارد تومان زکات و پرداخت آن به نیازمندان از ابتدای امسال خبر داد.

علیرضا عسکریان روز دوشنبه در نشست خبری در محل کمیته امداد افزود: ۳۴۴ میلیارد تومان از این مبلغ بابت زکات مال و بقیه بابت زکات فطریه بوده است. زکات مال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و زکات فطریه ۴۱ درصد رشد دارد.
وی درباره جذب کمک های مردمی نیز گفت: در مجموع مبلغ ۷۱ میلیارد تومان از ذکات جمع آوری شده طی سالجاری توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و توزیع شده است.
معاون کمیته امداد افزود: امسال همچنین به منظور گسترش مراکز نیکوکاری و جمع آوری کمک های مردمی ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در حوزه های علمیه سراسر کشور گشایش یافت.
وی تصریح کرد: امسال همچنین ۱۵۲۴ مرکز نیکوکاری راه اندازی شده که با توجه به روند موجود پیش بینی می کنیم تا پایان سال به سه هزار مرکز افزایش یابد.

عسکریان با بیان اینکه برای افزایش مراکز نیکوکاری تا مرز هشت هزار مرکز در سال آینده نیز برنامه ریزی های لازم شده، گفت: ۷۰ درصد منابع جمع آوری شده کمیته امداد توسط مراکز نیکوکاری سراسر کشور به انجام می رسد.

وی با اعلام راه اندازی سه مرکز نیکوکاری با نام و تلاش خبرنگاران در استان های قزوین، گلستان و مازندران، افزود: از جامعه اهل قلم به خصوص خبرنگاران سراسر کشور برای راه اندازی و حمایت همه جانبه آنان دریغ نخواهیم کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار داشت‌: هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در کشور به عنوان حامیان نیازمندان به صورت ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان به ازای هر نفر کمک های نقدی خود را به حساب کمیته امداد واریز می کنند.

وی اظهار داشت: براساس روند موجود تا پایان سالجاری پیش بینی می کنیم میزان کمک های مردمی در قالب حامیان نیازمندان ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی در خصوص جمع آوری صندوق های جمع آوری صدقات در سطح شهرها نیز گفت: طی چند سال گذشته تاکنون ۱۰۸ هزار صندوق جمع آوری صدقات از سطح مناطق مختلف جمع آوری شده است.

عسکریان با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۸۴ هزار صندوق بزرگ جمع آوری صدقات در سطح کشور وجود دارد، گفت: براساس برنامه ریزی های به انجام رسیده تمام صندوق های جمع آوری صدقات از سطح کشور جمع آوری شده و مردم می تواند برای اهدا کمک های نقدی خود از طریق سیستم های پیامکی، اپلیکیش های کمیته امداد و غیره نسبت به واریز کمک های خود اقدام کنند.