۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83631840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ میلیارد تومان کمک مردمی در چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به نگاه خیری مردم استان گفت: ۲۶ میلیارد تومان انواع کمک‌های مردمی در امسال در استان جمع‌آوری و جذب شد.

علی ملک‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است که ۱۹ درصد این مبلغ صرف طرح‌های عمرانی و تعمیر مسکن محرومان شده و مابقی آن به افراد نیازمند پرداخت شده است.

وی، همچنین از جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون صدقه در استان خبر داد و گفت: ۱۰ درصد این مبلغ به تعمیر، تکمیل و احداث مسکن افراد زیرپوشش و مبلغی معادل ۹۹ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان آن برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی واحدهای مسکونی مددجویان استان تخصیص یافت.

ملک‌پور تصریح کرد: مردم نیکوکار استان همچنین ۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان برای خرید جهیزیه و ازدواج مددجویان به این نهاد کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سطح مراکز نیکوکاری استان نیز ۱۰ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان کمک مردمی در ۹ ماهه نخست امسال جمع‌آوری شد.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان از محل نذر و قربانی و ۲ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان از محل جشن عاطفه‌ها از دیگر کمک‌های مردمی استان در سالجاری بوده است.

به گزارش ایرنا، ۶ درصد جمعیت و ۱۱ درصد از مجموع خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

همچنین بیش از ۱۳۳ هزار یتیم استان از حمایت خیران در استان بهره‌مند هستند و بیش از ۹ هزار کودک محسنین در استان شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha