تهران – ایرنا – یکی از اندیشمندان بنام جهان سیاست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فردی بی‌نهایت دروغگو خواند که اعتماد را کاهش می دهد.

جوزف نای استاد برجسته دانشگاه هاروارد دیروز (۲۸ دی) و در جدیدترین توییت خود نوشت: بسیاری از رئیسان جمهوری (آمریکا) دروغ گفته اند ولی نه تا این حد. ترامپ (در دروغگویی) منحصر به فرد نیست؛ افراطی است. او سکه اعتماد را از ارزش می اندازد.

نویسنده ۸۲ ساله کتاب "آیا اخلاقیات مهم است"، این مطلب را در نقل توییتی از یک کاربر دیگر منتشر کرد که بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست خبر از ۱۵ هزار دروغ و گفته گمراه کننده ثبت شده رئیس جمهوری آمریکا در هزار روز زمامداری وی داده بود.

نای به تازگی در مقاله ای که در تارنمای هیل منتشر شده نوشت: رئیس جمهور ترامپ بیش از تمامی اسلاف خود سخن نادرست بر زبان رانده و تنها برخی از این اکاذیب به نفع خودش نبوده است. نای این خصیصه را دلیل آن دانسته که وقتی ترامپ تهدید سردار سلیمانی را قریب الوقوع اعلام می کند، کسی حرف او را باور نخواهد کرد.

این استاد آمریکایی در خاتمه این مقاله نوشت: از اعتبار افتادن رئیس جمهور، قدرت آمریکا در تاثیرگذاری بر دیگر کشورها را کاهش می دهد.