تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

همدان- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: یک سامانه بارشی عصر فردا /جمعه/ از سمت غرب وارد استان می‌شود و به صورت بارش باران و ریزش برف فعالیت می‌کند.

محمدحسن باقری‌شکیب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش تدریجی ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی برای امروز و فردا آسمان استان را صاف پیش‌بینی کرد و افزود: در ساعت‌های بعد از ظهر امروز وزش باد پدیده غالب بیشتر نقاط همدان است.

باقری‌شکیب اظهار داشت: از عصر فردا به تدریج یک سامانه بارشی نه چندان قوی از سمت دریای مدیترانه وارد همدان می‌شود و در آسمان این استان فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: این سامانه ضعیف است و روز شنبه بارش‌های پراکنده باران و ریزش پراکنده برف در ارتفاعات را به همراه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: تا جمعه شب، دمای کمینه بیشتر نقاط استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش و از روز شنبه هفته آتی سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: سامانه بارشی شامگاه شنبه از آسمان استان خارج و به دنبال آن وزش شدید باد پدیده غالب همدان پیش‌بینی می‌شود.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان بیان کرد: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.