اصفهان- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم گفت: اگر بصیرت با ولایت همراه شود، جامعه آرمانی و ارزشی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام شیخ میثم آقایی روز چهارشنبه در آیین عزاداری و روضه‌خوانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) سمیرم افزود: لازمه ارزش‌مداری در جامعه، برخورداری از روحیه دینی و معنوی و ایام فاطمه اول و دوم، بهترین زمان برای رسیدن به این فیض الهی و آرمانی است.

وی بیان کرد: بخش زیادی از مشکلات امروز ما به علت دوری از سبک زندگی دینی است و با تاسف مسایل اقتصادی نیز بر این امر دامن می‌زند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم تاکید کرد: امروز جامعه بیشتر از هر زمان و دوره‌ای به حیا، عفت و بصیرت فاطمی نیاز دارد.

وی با اشاره به ولایتمداری حضرت زهرا (س) اضافه کرد: ایشان بانوی نمونه خلقت و الگوی جامعه است که به گفته هانری کربن فرانسوی، علت خلفت عالم هستی بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره است.

آقایی، فاطمه‌شناسی از جنبه‌های گوناگون به ویژه در ایام فاطمیه را ضروری و ارزشمند برشمرد و گفت: توحید، عبادت، صبوری، ساده‌زیستی، نیایش، امر به معروف، کار و تلاش، حجاب و ولایت از جمله این ابعاد چندگانه است که جای کار و گفتمان دینی دارد.

وی اظهار داشت: برای بشر امکان تعریف بانویی که شان او هم‌سنگ پیامبر گرامی اسلام (ص) و جایگاهش در عالی‌ترین مقام قرب حق تعالی است، وجود ندارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم با اشاره به نقلی از امام راحل (ره) درباره فضایل آن بانوی والا مقام یادآور شد: همه ابعادی که برای یک انسان و زن می‌توان متصور شد، در وجود حضرت زهرا (س) جلوه‌گر بود.

وی در ادامه با قدردانی از مردم سمیرم در برپایی مراسم سوگواری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، برکات و آثار گسترده برگزاری چنین آیین‌هایی را برشمرد و از مردم و مداحان خواست توجه خاصی به زیارت، حدیث ارزشمند کسا و نماز ویژه ایشان داشته باشند.

فاطمه، نام مبارک دخت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و همسر امیرالمومنین علی (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه دیده به جهان گشودند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت، بنابر روایتی بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.

مردم استان اصفهان همنوا با سایر نقاط کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با عزاداری و نوحه‌سرایی در نقاط مختلف این استان، نسبت به برپایی مراسم سوگواری اقدام کردند.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سمیرم در فاصله نزدیک به ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.