تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

زنجان - ایرنا - رییس هیات ورزش وزنه‌برداری استان زنجان گفت: این رشته ورزشی زنجان به رغم داشتن ورزشکاران توانمند از نبود خانه وزنه‌برداری در مضیقه است.

سعید امیدی، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمان حاضر شهرستان زنجان از یک سالن وزنه برداری در مجموع ورزشی ۱۵ خرداد زنجان برخوردار است، افزود: برای احداث خانه وزنه‌برداری در این استان، مکاتبات و صحبت های لازم با اداره کل ورزش و جوانان زنجان صورت گرفته است و با توجه به تفاهمنامه منعقده بین فدراسیون و بنیاد برکت، می‌توان از این فرصت مناسب در ایجاد این خانه استفاده کرد.

وی، داشتن خانه وزنه‌برداری را از شروط اصلی میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری در این استان دانست و اظهار داشت: وزنه‌برداری یکی از موفق ترین و پر مدال آورترین رشته‌های ورزشی این استان محسوب می‌شود که تداوم این روند نیازمند توجه ویژه و وافر دست اندرکاران امر ورزش است.

امیدی با بیان اینکه هیات وزنه‌برداری زنجان به منظور رشد، توسعه، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی، پنج محور مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است افزود: اخلاقمداری، استعدادیابی، قهرمان پروری و مدال آوری، آموزش مربیان و فعال سازی شهرستانها، جزو برنامه های مهم این هیات است.

وی با بیان اینکه توفیقات حاصله در وزنه‌برداری زنجان در سایه توجه به اخلاق اتفاق افتاده است، ادامه داد: احترام به پیشکسوت و افراد خاک خورده این رشته ورزشی، تربیت ورزشکاران توانمند و اخلاقمدار همچنین استعدادیابی و جلب و جذب افراد مستعد به این رشته باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امیدی راه اندازی این رشته ورزشی در تمامی شهرستان‌های این استان را لازم و ضروری خواند و افزود: در زمان حاضر این رشته ورزشی در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده، فعال است و هیات تصمیم دارد وزنه برداری را در مابقی شهرستان‌های استان (طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه) نیز راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد هیات‌های شهرستانی، چندان راضی کننده نیست و در واقع در شهرستان ها از برنامه عقب هستیم، تصریح کرد: قرار است در ارمغانخانه نیز محلی به منظور راه اندازی این رشته ورزشی در نظر گرفته شود که در این صورت بخش قره پشتلو تحت پوشش قرار گرفته و هیات نیز نسبت به تجهیز و آماده سازی این مکان و پشتیبانی های فنی، اقدام خواهد کرد.   

امیدی به مزیت‌های بارز ورزش قهرمانی اشاره کرد و اظهار داشت: وزنه‌ برداری به عنوان یک ورزش مدال آور به عنوان یک ورزش بسیار خاص و راهبردی برای نظام و کشور است که می‌تواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در آن سوی مرزها به اهتزاز درآورد.

وی یادآور شد: وزنه برداری زنجان از سال ۹۳ تاکنون رشد و توسعه خوبی را داشته است و ورزشکاران زنجان با حضور در مسابقات برون مرزی به دفعات به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند که به حتم این درخشش، تصادفی نبوده و حاصل یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم، همدلی و همراهی فعالان این رشته ورزشی سخت و سنگین بوده است.

امیدی از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان از رشته وزنه‌برداری زنجان ابراز رضایت کرد و گفت: ورزشکار سالاری که از آسیب های جدی در امر ورزش است که خوشبختانه با تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده از سوی اعضای هیات، جایی در رشته وزنه برداری زنجان ندارد و در واقع اولویت اول و آخر این هیات، اخلاقمداری و پاک و بی حاشیه بودن ورزشکاران است.