تهران-ایرنا- سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به تحریم «علی اکبر صالحی» رییس این سازمان از سوی آمریکا، این اقدام را تحریم مذاکرات بین‌المللی و توسعه علمی توصیف کرد.

سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: تحریم های علیه «علی اکبرصالحی» و «محمدجواد ظریف» به مثابه تحریم مذاکرات بین المللی و توسعه علمی است.

به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(اوفک) روز پنج شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، علی اکبر صالحی در فهرست تحریم‌های ثانویه قرار گرفته است. بر اساس این تحریم‌ها، هرگونه اموال و دارایی‌های افراد مندرج در لیست که در قلمرو آمریکا قرار گیرد، توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی هم مجاز نیستند با آن‌ها هیچ‌گونه معامله ای داشته باشند.

آمریکا پیش از این هم مقامات و شخصیت های حقیقی و حقوقی فراوانی مانند مححمدجواد ظریف وزیر امورخارجه را از ایران مشمول تروریسم اقتصادی خود قرار داده است. سازمان انرژی اتمی پیش از این هم در توییت دیگری نوشت: «اقدام نابخردانه ترامپ در تحریم دکتر صالحی و سازمان انرژی اتمی ایران خللی در فعالیت‌ها و سیاست‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایجاد نخواهد کرد.»

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم تاکید کرد که تحریم علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران بازی سیاسی و از روی استیصال آمریکاست و هیچ ارزشی ندارد.