بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هزینه شده است.

مشیرالحق عابدی عصر دوشنبه در نشست نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) استان خراسان جنوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز هم به مناسبت دهه فجر ۶۹ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های توسعه ارتباطی و شبکه اینترنت به بهره‌برداری رسید. 

وی گفت: این حجم فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری حاصل نگاه ویژه وزارت به استان و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی است. 

وی اظهار داشت: برابر آمار اعلام شده ۶۱۵ روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت متصل شده که نسبت به ابتدای دولت رشد چهار برابری دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد مشترکان اینترنت در استان ۲ برابر رشد داشته که در این زمینه نیز تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت عالی استان حایز اهمیت است. 

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فراهم شده است گفت: این اقدامات در راستای حل مشکلات مردمی است اما در این مسیر نیازمند همکاری دانشگاه با بخش خصوصی هستیم. 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: زمینه کسب و کارهای اینترنتی با توجه به آمار استاد و دانشجو در خراسان جنوبی فراهم است و مشاغل خوبی در این حوزه ایجاد شده است. 

 محمدرضا امیرحسنخانی ایجاد شهر هوشمند در یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی را پیشنهاد داد و افزود: سازنده پیام رسان «بله» فردی از شهرستان فردوس است و از این قبیل استعدادها در همه شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی اظهار داشت: چنانچه وزارت علوم و وزارت ارتباطات زمینه چنین فعالیت‌هایی را در خراسان جنوبی فراهم کنند تا کسب و کار جدید در استان پایه ریزی شود تعهد می‌کنم که بخش خصوصی را هم وارد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در سومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح عمرانی و دیدار با مسوولان و فعالان حوزه ارتباطات وارد خراسان جنوبی شد.

وی بدو ورود به خراسان جنوبی راهی روستای گارجگان شهرستان خوسف شد و از پروژه اتصال سایت همراه این روستا به فیبرنوری بازدید کرد.

۴۶۹ پروژه مخابراتی استان خراسان جنوبی نیز با سرمایه‌گذاری ۴۹۴ میلیارد ریال و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به بهره‌برداری رسید.

آذری جهرمی این تعداد طرح را با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان همزمان با پروژه بهینه‌سازی شبکه مخابراتی شهر خوسف افتتاح کرد.

همچنین پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات با هزینه‌کرد ۶۹۰ میلیارد ریال عصر دوشنبه در ادامه سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز استان به طور همزمان افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه دوشنبه به همراه استاندار خراسان جنوبی با حضور در منزل شهید حسن یعقوبی در بیرجند با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.