مدیرکل آموزش فنی حرفه ای وکاردانش وزارت آموزش وپرورش روز سه شنبه درمراسم تجلیل از برترینهای هفدهمین مسابقه علمی کاربردی شاخه کاردانش سراسر کشور در بندرعباس افزود: باتوجه به اینکه هنرجویان نخبگان مهارتی کشور هستند، لذا برای تربیت این قشر و تامین نیاز بازارکار لازم است همه دستگاههای متولی در این زمینه با آموزش وپرورش همکاری و مشارکت داشته باشند.
مصطفی آذرکیش بیان داشت: مهمترین رسالت دفتر آموزشهای فنی وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش نیز کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی، آشنایی با توانمندیهای هنرستانهای کاردانش، سنجش کیفیت آموزشهای تخصصی ارائه شده درهنرستانها و ایجاد روحیه رقابت پذیری در هنرجویان است.
این مقام مسوول در وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: مسابقه علمی کاربردی شاخه کاردانش نیز امسال با هدف شناسایی هنرجویان ماهر ومعرفی به دستگاههای مرتبط، آشنایی جامعه با توانمندیهای هنرجویان، تشویق وترغیب هنرجویان در بروز خلاقیتهای علمی وکارگاهی اشاعه فرهنگ کار و مهارت آموزی هنرجویان برگزارشده است.
آذرکیش ادامه داد: هم اکنون ۱۶۰ رشته مهارتی شاخه کاردانش در کشور فعال است که ۱۲ رشته در حوزه خدمات، ۵۰ رشته هنر، ۳۳ رشته خدمات و ۶۵ رشته حوزه صنعت میباشد.
وی ادامه داد: هم اکنون ۳۵ درصد از دانشآموزان دوره متوسطه دوم کشور در شاخه کارو دانش وفنی وحرفهای و ۶۵ درصد در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش فنی حرفه ای وکاردانش وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: این درحالی است که بایستی تا پایان برنامه ششم توسعه درصد هنرجویان هنرستان های کاردانش وفنی وحرفه ای کشور به ۵۰ درصد برسد که در این راستا نیاز به بستههای تشویقی جهت جذب هنرجو و فراهم کردن بستر مناسب است.
هفدهمین دوره رقابتهای علمی- کاربردی هنرجویان هنرستانهای شاخه کاردانش کشور از ۱۳ تا ۱۵ بهمن به میزبان استان هرمزگان برگزارشد.
دراین مسابقه ۲۰۳ هنرجوی رشته کاردانش در چهار زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و هنر و ۳۴ عنوان رشته از ۲۹ استان کشور به مدت ۲ روز در ۶ هنرستان شهرستانهای بندرعباس و رودان باهم به رقابت پرداختند.